رئیس اورژانس گیلان از ثبت بیش از ۸۰ هزار تماس شهروندان با این مرکز از ابتدای اسفند ماه تاکنون خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اشاره به ثبت بیش از ۸۰ هزار تماس با مرکز اورژانس گیلان گفت: همزمان با مشاهده اولین مبتلایان به ویروس کرونا در ابتدای اسفند ماه تاکنون ۷ هزار و ۵۸۲ مأموریت در اورژانس گیلان انجام شده است.

او با اشاره به آماده باش ۶۲ پایگاه اورژانس گیلان برای مقابله ویروس کرونا، افزود: نحوه برخورد با بیماران مبتلا به ویروس کرونا به پرسنل اورژانس ابلاغ شد و مرکز eoc و mcmc اورژانس گیلان به حالت آماده باش کامل در آمد.

رئیس مرکز اورژانس گیلان به افزایش ۴۵ درصدی مأموریت‌های اورژانس گیلان در این مدت اشاره و تاکید کرد: شهروندان فقط برای موارد اورژانسی با ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت نیاز به مشاوره در خصوص ویروس کرونا به شماره ۴۴۰۱ زنگ بزنند.

اسدی با بیان اینکه در شهر رشت ۴ دستگاه آمبولانس برای حمل بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده شده است، اظهار داشت: در شهرستان‌هایی که کد دوم دارند، این آمبولانس‌ها به عنوان آمبولانس پشتیبان در نظر گرفته شد.

او ضمن معرفی شماره ۴۴۰۱ جهت پاسخ به سوالات شهروندان گفت: شهروندان چنانچه علائم خاصی، چون تنفس سخت، تب بالا، سرفه‌های مکرر خشک دارند، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته، در صورت داشتن ماسک آنرا بر روی صورت بیمار گذاشته و فرد را در وضعیتی که قادر به تنفس راحت‌تر باشد قرار دهند.

رئیس اورژانس گیلان افزود: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افرادی که پیوند اعضا انجام داده اند، افرادی که در حال شیمی درمانی بوده و افرادی با بیماری‌های خاص (قلبی، فشار خون بالا و دیابتی ها) افراد پرخطر بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند و باید بیشتر رعایت کنند.

اسدی از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی که خستگی ناپذیر خط مقدم جبهه سلامت هستند و ۲۴ ساعته در شرایط سخت کنونی در حال خدمت رسانی به ملت شریف هستند، تشکر و قدردانی کرد.