رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ظرفیت 800 هزار متر مکعبی صنایع سلولزی تا پایان سال 95 در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: علی منتظری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های در حال احداث شرکت‌های «آرین مریم» و «آرین تخته» تولیدکننده ام.دی.اف و اچ.دی.اف در شهرک صنعتی سفیدرود اظهار کرد: 10 مورد مجوز احداث واحدهای سلولزی در گیلان صادر شده است.
وی به احداث پنج واحد سلولزی در گیلان اشاره کرد و افزود: دو واحد صنایع سلولزی تاکنون در استان به بهره‌برداری رسیده است ضمن اینکه احداث سه واحد سلولزی در دستور کار است.
منتظری از افتتاح دو واحد سلولزی تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: سال 95 سه واحد تولیدکننده صنایع سلولزی با ظرفیت در مجموع 800 هزار متر مکعب در استان افتتاح می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه با افتتاح صنایع مذکور مجموع تولید صنایع سلولزی استان به سالانه یک میلیون متر مکعب می‌رسد، خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیون و 650 هزار متر مکعب نیاز کشور به صنایع چوبی و سلولزی است.
وی سرمایه‌گذاری اولیه طرح‌های سلولزی در گیلان را یک‌هزار میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تامین مواد اولیه برای صنایع سلولزی مذکور از موضوع‌های مهم است.
منتظری با اشاره به اینکه گیلان از استان‌های مهم در تامین مواد اولیه صنایع سلولزی در کشور است، یادآور شد: واحدهای مذکور از تکنولوژی بالایی برخوردارند و با حفظ شرایط موجود بخش عمده‌ای از اقلیم گیلان به زراعت چوب اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ایجاد 7 هزار هکتار عرصه جدید برای زراعت چوب در استان خبر داد و اظهار کرد: حاشیه رودخانه‌ها، جاده‌ها و دیگر نقاطی که در اختیار منابع طبیعی یا دستگاه‌های اجرایی است، برای زراعت چوب استفاده می‌شود.
وی گیلان را قطب واردات چوب کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان بنا داریم از مواد اولیه در داخل گیلان برای صنایع سلولزی استفاده کنیم.
منتظری از اجرای طرح نهضت سبز در هفته درختکاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: نهال به طور رایگان برای کاشت در اختیار مردم گذاشته می‌شود و هنگام بهره‌برداری از آنها خریداری می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان زراعت چوب در استان را سودآور دانست و تصریح کرد: در صنایع سلولزی از ضایعات چوب استفاده می‌شود.