نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مردم درخواست کرد تا در ارایه گزارش تخلف پزشکان زیرمیزی‌بگیر با مسئولان وزارت بهداشت همکاری داشته باشند.

به گزارش نداي گيلان: حسن تامینی لیچائی با بیان اینکه معضل دریافت زیرمیزی پزشکان هنوز به صفر نرسیده است،‌ افزود: قبل از اجرای گام سوم طرح تحول سلامت وضعیت زیرمیزی برخی پزشکان بسیار نامطلوب بود اما با اجرای این گام معضل زیرمیزی کاهش یافت البته هنوز تعدادی از پزشکان همچنان به روال قبلی خود ادامه داده و زیرمیزی دریافت می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ واقعیت آن است که با توجه به اجرای گام سوم طرح تحول سلامت که به مبارزه با زیرمیزی پزشکان و افزایش تعرفه‌ها اشاره داشت لازم است تا نظارت‌ها بر نحوه دریافتی پزشکان افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت ریشه‌کن شدن معضل دریافت زیرمیزی برخی پزشکان درکشور، تصریح کرد: در این میان مردم نیز باید همراهی لازم را داشته باشند و هرگونه تخلف پزشکان را گزارش کنند چراکه برخی مردم این‌گونه تخلفات را گزارش نمی‌کنند و همین عامل منجر به تاخیر در شناسایی پزشکان متخلف می‌شود.

وی یادآور شد: با اجرای گام سوم طرح تحول سلامت تعرفه‌های پزشکی افزایش پیدا کرد چراکه طی چندین سال گذشته این تعرفه‌ها شکل واقعی به خود نگرفته بود و همین مهم عامل موثری در دریافت‌های زیرمیزی برخی از پزشکان به شمار می‌رفت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: ناگفته نماند که وزارت بهداشت تاکنون خوب عمل کرده و در کاهش دریافتی زیر میزی پزشکان گام‌های موثری را برداشته است که البته نیاز است نظارت‌های بهتری در این حوزه شکل گیرد.

چندی پیش علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی درباره موضوع تعرفه‌ها و ویزیت پزشکان گفت: طبق بررسی‌های محسوس وزارت بهداشت و نظام پزشکی طی ۳ ماه آخر سال گذشته و ۳ ماه ابتدایی امسال آمار زیرمیزی گرفتن پزشکان تقلیل یافته اما به صفر نرسیده است که امیدواریم با اصلاح تعرفه‌ها بهانه‌ها نیز رفع شود./خانه ملت