مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان گفت: به‌زودی دو باب جایگاه سوخت بخش‌خصوصی و دولتی در گیلان افتتاح می‌شود.

نداي گيلان: فردین چراجی در مراسم افتتاح یکی از جایگاه‌های سوخت این شهر اظهار کرد: به‌زودی دو باب جایگاه سوخت توسط بخش‌خصوصی در توتکابن و یکی مربوط به بخش دولتی در میدان فرهنگ رشت افتتاح می‌شود.
وی با ارائه آماری از میزان مصرف فرآورده‌های نفتی گیلان تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال 638 هزار و 929 لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت کوره و نفت‌گاز در استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با بیان اینکه در مدت مذکور 401 هزار و 711 لیتر بنزین در استان مصرف شده است، ادامه داد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته ایت.
وی با اشاره به اینکه ارسال نفت‌گاز به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی رشت و پره‌سر 13 درصد افزایش داشته است، گفت: در مدت مذکور 159 میلیون و 576 هزار لیتر نفت گاز مصرف شده است.
چراجی با تصریح بر اینکه 43 میلیون و 977 هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده است، خاطرنشان کرد: گیلان دارای 173 جایگاه سوخت بوده که از این تعداد 78 باب فرآورده بنزین و نفت‌گاز و 35 باب دو منظوره شامل بنزین و CNG است.
وی مصرف سالانه انواع فرآورده‌های نفتی گیلان را 2.5 میلیارد لیتر عنوان کرد و یادآور شد: بنزین گیلان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در حد یورو 4 است در غیر این صورت در استان توزیع نمی‌شود.
این مسئول درباره جایگاه سوخت گاز طبیعی گیلان در کشور تصریح کرد: گیلان در برخورداری از جایگاه سوخت سی‌ان‌جی مدرن و مجهز رتبه نخست کشور را دارد.
وی در پایان از همراهی رسانه‌ها و انعکاس اخبار فعالیت‌های هفته دولت در استان قدردانی کرد.