با حضور استاندار گیلان و مسئولان استان، شبکه گاز رسانی شهرک صنعتی سپیدرود و پروژه های زیر ساختی این شرکت با ۲۹۸ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

نداي گيلان: استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از پروژه عمرانی گفت : بانک های عامل استان تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات به حوزه ی صنعت را اجرا نمایند.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد : در سفر رئیس جمهور بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳ هزار و سیصد میلیارد تومان به حوزه ی صنعت و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش پتروشیمی تعهد دارند که باید تحقق پیدا کند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از صنعت و تولید کنندگان به دلیل واردات بی رویه در سال های گذشته با مشکل مواجه شدند گفت : در حال حاضر و پس از انجام مذاکرات هسته ای و موفقیت تیم دیپلماسی ایران ، نگرانی های سابق در صنعت وجود ندارد و در فرصت‌های پسا تحریم هیجانی عمل نمی شود.
وی با بیان اینکه بخش اعظم سرمایه های بلوکه شده ایران هنوز به کشور وارد نشده است افزود : در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید نفت به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود که در حال حاضر به بالای یک میلیون بشکه افزایش یافته است و طبق آخرین آمار ، تورم ۴۰ درصد نیز به ۱۳.۸ درصد تقلیل پیدا کرده است.
وی به مهار نرخ بیکاری استان اشاره و خاطر نشان کرد : بنابر اعلام وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی تعداد ۱۶ هزار بیمه شده اجباری به بیمه شده ها افزوده شده است که این نشان از کاهش بیکاری است و در استان گیلان نیز در سالهای ۹۱ تا ۹۳ ، ۳.۵ درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : روند رو به رشد احداث تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در سطح استان گیلان قابل توجه است .
مهندس طهمورث لاهوتی اشکوری با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در گیلان از روند رو به رشد احداث تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در سطح استان خبر داد و افزود: در هفته دولت امسال 3 پروژه کلنگ زنی تصفیه خانه نال کیاشر لنگرود، سکام رضوانشهر و کوچیچال فومن با حضور مسئولین انجام شد .
مهندس لاهوتی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته تلاش برای ساخت 5 تصفیه خانه فاضلاب صنعتی هر کدام با اعتبار 20 میلیارد ريال از مجموع اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی، آغاز شد که پیمانکاران اجرای طرح، متعهد به تکمیل و تحویل آنها به مدت یک سال و نیم هستند.
وی در ادامه افزود : تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی رودسر و نقره ده آستانه اشرفیه نیز به زودی تکمیل و آماده بهره برداری می شوند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان از آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرک صنعتی سپیدرود رشت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این تصفیه خانه معادل 5 برابر سایر تصفیه خانه های در حال احداث در گیلان یعنی 100میلیارد ريال می باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در ادامه از تکمیل، تأمین و افزایش کیفیت خدمات زیرساختی در شهرک های صنعتی استان طی سال خبر داد و افزود: 120 میلیارد ريال از منابع داخلی ناشی از واگذاری عرصه های صنعتی به سرمایه گذاران در تکمیل زیرساخت ها تخصیص یافت و این در حالی بود که هزینه اجرای پروژه های عمرانی شرکت شهرک های صنعتی استان در سال از محل منابع عمرانی استانی و ملی مجموعاً 40 میلیارد ريال بوده است که در مجموع 160میلیارد ريال برای تکمیل و تأمین زیرساخت ها و کیفی سازی خدمات شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی سال هزینه شده است.
IMG_6735

IMG_6782

IMG_6728