مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از افتتاح 8 میلیارد و 200 میلیون تومان طرح هادی هم‌زمان با روز روستا در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: محمد اکبرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز روستا با اشاره به جمعیت روستایی گیلان اظهار کرد: 40 درصد جمعیت استان ساکن روستاها هستند.

وی به روزشمار برنامه‌های روز روستا اشاره کرد و افزود:روستا و بهبود مسکن روستایی، روستا و توسعه‌ عمران و … از جمله نامگذاری روز روستا است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اجرای برنامه‌های مختلف در روز روستا در استان خبر داد و بیان کرد: از هفته دولت امسال تاکنون 8 میلیارد و 200 میلیون تومان طرح هادی آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: 15 مهر ماه جاری طرح‌های تمام دستگاه‌های اجرایی در مورد روستاها با حضور محمدعلی نجفی استاندار به صورت متمرکز افتتاح می‌شود.

اکبرزاده با بیان اینکه اجرای طرح هادی در 114 روستای گیلان به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با دهه روز روستا تعداد 7 هزار و 200 سند روستایی به روستائیان در استان واگذار می‌شود.

وی، واگذاری 147 قطعه زمین با مساحت 200 تا 250 متر به روستازادگان را از دیگر برنامه‌های دهه روز روستا در گیلان عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: در دهه روز روستا یک‌هزار و 200 واحد مسکن مقاوم‌سازی شده به روستائیان در گیلان واگذار می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه طرح هادی در استان نیمه‌کاره رها نشده است، متذکر شد: از 2 هزار و یک روستا در استان تعداد 600 روستا دارای طرح هادی هستند.

اکبرزاده با تصریح بر اینکه از 2 هزار و یک روستای گیلان بالای 20 خانوار تعداد یک‌هزار و 620 روستا طرح هادی دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته اجرای طرح هادی در 400 روستا اجرایی شده و 200 طرح به پایان رسیده و تا پایان سال مالی 94 طرح هادی تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان اجرایی می‌شود.