استاندار گیلان از افتتاح بزرگ‌ترین پروژه بندری کشور با حضور وزیر و راه و شهرسازی هفته دولت جاری در بندر انزلی خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: محمدعلی نجفی امشب در جریان افتتاح طرح‌های عمرانی این شهرستان اظهار کرد: طبق گزارش سازمان بنادر و دریانوردی گیلان از بین 45 پروژه‌ای که هفته دولت در بنادر شمالی و جنوبی قابل افتتاح است، پروژه بندر انزلی به ارزش 122 میلیارد تومان بزرگ‌ترین این طرح‌ها محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده پروژه‌های موج‌شکن به طول 22 کیلومتر و حوضچه جدید به مساحت 80 هکتار، اسکله و پایانه مسافری بندر انزلی با حضور وزیر و راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.
نجفی تصریح کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر انزلی با بهره‌برداری از طرح‌های مذکور از پنج میلیون تن به 6.5 میلیون تن افزایش می‌یابد.
استاندار گیلان به پروژه‌های در حال ساخت پنج پست اسکله جدید بندر انزلی اشاره کرد و افزود: ظرفیت بندر انزلی با بهره‌برداری طرح‌های مذکور به 8.5 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه تقویت صنایع دریامحور یکی از راهبردهای توسعه گیلان در دو سال گذشته است، گفت: با توجه به بهبود مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید و همچنین فضای مناسب سرمایه‌گذاری و صادرات در شرایط پسا تحریم، گسترش و تقویت فعالیت‌های بندری ضروری است.
نجفی رونق گردشگری دریایی را مزیت جدیدی در زمینه فعالیت‌های دریایی گیلان خواند و بیان کرد: ساخت اسکله به طول 104 متر مربع و عرض 30 متر مربع و پایانه مسافری دریایی شامل ترمینال همکف به طول 659 متر مربع، طبقه نخست 411 متر مربع و سالن انتظار به طول 680 متر مربع که در شمال کشور بی‌نظیر است، در راستای فعالیت‌های مذکور انجام شده است.