جهان آرا در پایان با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ خانوار فرهنگی تا به امروز برای اسکان در گیلان ثبت نام کرده اند خاطرنشان کرد: مدارس و خانه های معلم در شهرستان ها و روستاهای استان پذیرای میهمانان فرهنگی گیلان بود.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،نادر جهان آرا مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عصر امروز در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دغدغه خانواده ها در مورد مصرف مواد مخدر در مدارس اظهار داشت: دانش‌آموزان با توجه به سن و سالشان احتمال داشتن موقعیت های بد و خوب زیادی را دارند که گاهی متاسفانه در موقعیت های خطرناکی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برای کاهش این قبیل خطرات باید علاوه بر آموزش و پرورش ،موسسه‌های مردم نهاد و خانواده ها نیز آگاهی های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهند افزود:همچنین گاهی دراین زمینه بزرگنمایی هایی نیز انجام می شود که امیدواریم با کمک خانواده ها در جامعه شاهد کجروی و ناهنجاری ها ی کمتری باشیم.

جهان آرا با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در مدارس استان باسعی وتلاش همکاران آموزش وپرورش
اجرا می‌شود گفت: درحال حاضر ۱۲ مدرسه با یک دانش آموز،۲۷ مدرسه با دو دانش آموز،۴۰مدرسه با ۳ دانش آموز و۳۳۲ مدرسه با ۱۰ دانش آموز در سطح استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  با بیان اینکه همچنین سطح کیفی آموزش و تغذیه دانش آموزان مدارس شبانه روزی امسال از نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است گفت:از اصحاب رسانه دعوت می کنیم تا با حضور در مدارس شبانه روزی استان از این مدارس گزارش میدانی تهیه کنند.

جهان آرا یکی دیگر از نشانه های وجود عدالت اجتماعی در گیلان را وجود 51 درصد از مدارس استان در مناطق روستایی علی رغم جمعیت 26 درصدی دانش آموزان روستایی عنوان کرد و اظهار داشت:امروز 10 هزار نیرو در مدارس خصوصی درحال تدریس هستند که بیش از ۶۸۰۰ نفر از آنها نیروی آزاد و بقیه از معلمان آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تصریح بر اینکه طبق بررسی های انجام شده استان گیلان در رتبه ششم کشوری از نظر سطح علمی مدارس قرار دارد افزود: این مهم نشان از سطح بالای علمی دانش آموزان گیلانی دارد.

این مقام مسئول در ادامه میزان  دانش آموزان گیلانی بازمانده از تحصیل را  1 درصد اعلام کرد.

استقرار 2500 خانوار فرهنگی در مدارس و خانه معلم های گیلان

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه باتوجه به طبیعت زیبا و مردم مهمان نواز استان امسال هم پذیرای تعداد زیادی از مهمانان نوروزی خواهیم بود ابراز داشت: ثبت نام اینترنتی طرح اسکان از چند روز گذشته آغاز شده است و از ۲۸ اسفند پذیرش مهمان های نوروزی آغاز می شود.

جهان آرا در پایان با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ خانوار فرهنگی تا به امروز برای اسکان در گیلان ثبت نام کرده اند خاطرنشان کرد: مدارس و خانه های معلم در شهرستان ها و روستاهای استان پذیرای میهمانان فرهنگی گیلان بود.