مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در گرو ساماندهی راه‌های روستایی گیلان است.

به گزارش نداي گيلان: شعبانعلی خاوری با بیان اینکه مجموع راه روستایی گیلان هشت هزار و 900 کیلومتر است و شاخص ما به 47.2 درصد رسیده است اظهار داشت: گیلان هنوز از متوسط کشور در راه‌های روستایی حدود نه درصد عقب ماندگی دارد.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه آسفالت راه‌های روستایی استان افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با بخش خصوصی برای آسفالت راه روستایی منعقد و در سال گذشته حدود 260 کیلومتر مجمع آسفالت راه روستایی انجام شد که امسال 295 کیلومتر در راستای همان تفاهم‌نامه‌های ذکر شده آسفالت راه روستایی انجام شد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه مجلس بند «ق» را برای گازرسانی به تمامی روستاها در نظر گرفته است و اعتبار قابل توجهی برای این امر اختصاص دادند تصریح کرد: همین برنامه را برای آب روستایی دنبال می‌کنند و باید گفت اگر راه روستایی برای نمایندگان مجلس اهمیت دارد با این منابع محدودی که در استان توزیع می‌شود نمی‌توان کار را پیش برد.
خاوری تصریح کرد: بنابراین لازم است تا بودجه قابل توجهی به راه روستایی اختصاص یابد تا در یک پروژه و برنامه زمان‌بندی شده کارها را با سرعت به پیش ببرد.
وی با تأکید بر اینکه حجم زیادی از پروژه‌هایی که در استان انجام می‌شود مربوط به وزارت راه است گفت: هم‌دلی و انسجام خوبی در بین مسئولان در استان وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان توسعه تعامل و هم‌دلی در بین دستگاه‌های اجرائی استان را مورد تأکید قرار داد وخاطرنشان کرد: نباید مشکلات کوچک مانع اتمام پروژه‌ها نشود به‌طور مثال یک پرژه بزرگ ما به‌دلیل نداشتن مصالح متوقف می‌شود و یا روند آن کند است این امر می‌طلبد که همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و کمک کنند.
خاوری با بیان اینکه اگر مشکلات کوچک از سر راه پروژه‌های عمرانی برداشته شود گفت: روند توسعه استان در حوزه زیر ساخت به‌ویژه راه افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به در استان‌های شمالی اراضی و زمین‌ها ارزش زیادی دارند و قیمت آن‌ها فوق‌العاده بالا است افزود: این امر اشتیاق برخی افراد را برای تصرفات غیر مجاز بالا می‌برد.
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در بخش آزادسازی حریم و تصرفات غیر مجاز بسیار می‌توانند به ما کمک کنند گفت: ذکر این نکته لازم است ما هر روز با این مسائل درگیر هستیم و رصدها انجام می‌شود و تصرفات غیر مجاز کاهش داشته است.
خاوری با بیان اینکه در حدود 67 درصد از کشته‌شدگان تصادفات سالانه عابرین پیاده و موتورسوران هستند گفت: یکی از دلایل این موضوعات تصرفات غیر مجاز است، وقتی دکه و یا مغازی در داخل حریم ایجاد می‌شود ترمزهای ناگهانی خطراتی را ایجاد می‌کند.