رئیس اداره حفاظت ازمحیط زیست فومن گفت: نبود آگاهی کافی از مضرات و خطرات سنبل آبی از سوی یک شهروند فومنی، یک هکتار از آب های استخر سیاهرود منطقه آلیان با این گیاه مهاجم درگیر شد.

به گزارش ندای گیلان از فومن،اسداله سعدی درگفتگو یی با بیان اینکه متاسفانه یک هکتار از آب های استخر سیاهرود منطقه آلیان شهرستان فومن درگیر گونه مهاجم سنبل آبی شده است، اظهار کرد: عملیات جمع آوری این گیاه از سطح آب استخر آغاز شده است.

سعدی گفت:با هماهنگی که اداره کل محیط زیست گیلان با زندان لاکان انجام داد تعداد 35 نفر از نیرو های زندان لاکان نیز جهت پاکسازی در محل حاضر شدند و اقدامات پاکسازی همچنان ادامه دارد .

وی با اشاره به برگزاری جلسه با حضور مدیرکل محیط زیست و پدافند غیرعامل گیلان و مسئولان ارشد شهرستان طی هفته گذشته، افزود: در این جلسه برضرورت تعامل و همکاری همه دستگاه به ویژه دستگاه های خدمات رسان با محیط زیست تأکید شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن افزود: نبود آگاهی در خصوص مضرات پرورش این گیاه و تکثیر سریع و خطرات آن برای محیط زیست از سوی یک شهروند سبب انتقال آن به عنوان گیاه زیبا و تزئینی به این منطقه شده است.

به گفته این مسئول در عملیات جمع آوری سنبل آبی از سطح استخر سیاهرود بخشداری بخش سردار جنگل، دهیاری روستای آلیان و اداره کل زندان های استان گیلان با محیط زیست شهرستان فومن همکاری می کنند.

وی ادامه داد: گیاه سنبل آبی به دلیل سرعت در تکثیر و رشد و همچنین امکان نشر دوباره در طی ۱۰ سال آینده یکی از مخرب ترین و خطرناک ترین گونه های گیاهی بوده که بی توجهی نسبت به جمع آوری آن می تواند سایر آب بندان های و رودخانه های شهرستان را نیز درگیر کند.