رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت گیاه سنبل آبی را تهدیدی برای محیط زیست دانست و خاطر نشان کرد: همه بایستی برای رفع این مشکل زیست محیطی همکاری کنند.

به گزارش ندای گیلان، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت  در حاشیه برگزاری نود و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت و در جریان بازدید میدانی از جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب عینک رشتبا اشاره به اقدامات موثر برای جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب عینک رشت گفت: مشارکت های مردمی و دستگاه های ذیربط در جمع آوری این گیاه مهاجم در تالاب عینک خوب است ، اما با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.

فاطمه شیرزاد افزود: منابع انسانی از دستگاه های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، زندان ها و سازمان های مردم نهاد در جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب عینک کلانشهر رشت همکاری و مشارکت خوبی دارند، اما نیازمند تجهیزات لازم شامل قایق های سبک و نیمه سنگین هستیم.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: با تامین تجهیزات مورد نیاز می توانیم برای جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب عینک اقدامات موثرتری انجام دهیم.
وی اظهار داشت: برای جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب عینک از سال گذشته از سوی شهرداری ، شورای اسلامی و با مشارکت سازمان های مردم نهاد، محیط زیست ، آب منطقه ای، شهرداری منطقه چهار اقدامات خوبی انجام گرفته که در سال جاری جدی تر دنبال می شود.
شیرزاد با بیان این که مشارکت در جمع آوری گیاه سنبل آبی نقش مهمی دارد، تصریح کرد: با برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون بهداشت و محیط شورای اسلامی کلانشهر رشت، کمیسیون خدمات شهری ، پدافند غیرعامل و بحران استانداری نسبت به حساس سازی مسوولان مربوطه و سازمان های مردم نهاد نسبت به این مهم ، تاکنون کارها و اقدامات خوبی برای جمع آوری این گیاه در تالاب عینک رشت انجام گرفته است.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به جلوگیری از خرید و فروش گیاه سنبل آبی اظهار کرد: با توجه به این که گل این گیاه در مرکز استان، کیاشهر، آستانه اشرفیه، مازندران، قزوین و سایر مناطق خرید و فروش می شود ، بایستی برای پیشگیری از انتقال آلودگی ها در این زمینه کاری شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت گیاه سنبل آبی را تهدیدی برای محیط زیست دانست و خاطر نشان کرد: همه بایستی برای رفع این مشکل زیست محیطی همکاری کنند.
وی با بیان ظرفیت تالاب عینک رشت در بخش گردشگری تصریح کرد: از ظرفیت تالاب عینک می توانیم در مباحث گردشگری استفاده بهینه کنیم.ایرنا