مدیرکل‌حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: یکی از مولفه‌های مهم و حیاتی در احیای تالاب انزلی مبارزه مستمر و فوری با رشد تصاعدی گونه مهاجم سنبل آبی است که این مهم نیازمند تشریک مساعی همه مسئولان و دستگاه‌های ذیربط است.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل‌حفاظت محیط‌زیست گیلان به اتفاق رئیس مجمع نمایندگان استان و همچنین فرماندار شهرستان بندر انزلی از تالاب انزلی بازدید و در خصوص راهکارهای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی تبادل نظر کردند.

ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یکی از مولفه‌های مهم و حیاتی در احیای تالاب انزلی مبارزه مستمر و فوری با رشد تصاعدی گونه مهاجم سنبل آبی است که این مهم نیازمند تشریک مساعی همه مسئولان و دستگاه‌های ذیربط است.

کفایی افزود: برای پاکسازی نقاط آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی که در پهنه آبی تالاب رو به رشد است نیاز به بسیج عمومی و عزم همگانی داریم.

در ادامه احمد دنیامالی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه تالاب زیبای انزلی به دلیل پسروی و کاهش تراز آب دریای خزر و رشد گیاهان مهاجم و غیر بومی نظیر سنبل آبی در وضعیت بدی قرار داشته که در این میان سکون نسبی و عدم جریان متعادل و طبیعی آب موجود در تالاب به رشد تصاعدی سنبل کمک می‌کند.

دنیامالی با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی مردم شهرستان انزلی و کل استان است، افزود: تالاب انزلی به عنوان یک مخزن بزرگ آب عمل می‌کند و مسلما کم آبی و تنش آبی این تالاب بین المللی بر کاهش و خشک شدن آب سفره‌های زیر زمینی منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

در ادامه بازدید مشترک از تالاب انزلی، اسماعیل میرغضنفری فرماندار شهرستان بندرانزلی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های ملی و بین المللی در امر احیای تالاب استفاده کرد.

میرغضنفری افزود: کارهای اجرایی احیای تالاب باید با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های ذیربط در حفاظت تالاب صورت گرفته، علاوه بر آموزش حاشیه نشینان تالاب و استفاده از شوراهای اسلامی و دهیاران درجهت فرهنگ‌سازی وایجاد عزم همگانی برای احیای تالاب کار متفاوتی انجام دهیم.