جهان آرای با اشاره به جذب 341 نفر در آزمون استخدامی ماه آینده، گفت: این تعداد پس از موفقیت در آزمون مرداد ماه امسال و گذراندن یک سال دوره های آموزشی، مهر ماه سال آینده به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

به گزارش ندای گیلان،نادر جهان آرای با اشاره به بازنشسته شدن یک هزار و 945 فرهنگی در سال تحصیلی 99_ 98، اظهار کرد: آموزش و پرورش با دو شیوه مدیریت صحیح منابع انسانی و همچنین استفاده از ظرفیت های استخدامی، نیازهای آموزشی خود را مرتفع می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و برگزاری آزمون های استخدامی(ماده 28) کمبودهای خود را جبران می کند و در این راستا در مهر ماه امسال، 74 دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان در سال های گذشته و همچنین 231 نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 97 امسال وارد کلاس های درس می شوند.

جهان آرای با اشاره به جذب 341 نفر در آزمون استخدامی ماه آینده، گفت: این تعداد بر اساس مجوزهای سازمان امور اداری کشور و پس از موفقیت در آزمون مرداد ماه امسال و گذراندن یک سال دوره های آموزشی، مهر ماه سال آینده به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

وی با اشاره به برخی کمبودهای نیروی انسانی در استان، گفت: استفاده متوازن از نیروهای زن و مرد، تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و توزیع عادلانه ساعت های حق التدریس از راه های برون رفت جبران کمبود نیروی انسانی است.

گفتنی است؛ بیش از 26 هزار نفر در آموزش و پرورش استان گیلان در تعلیم و تربیت 392 هزار دانش آموز استان سهیم هستند.