حاجتی گفت:عده ای از مشارکت فرهنگیان و رأی اولیها عصبانی هستند و با انتشار اخبار کذب درصددند تا کام مردم به ویژه معلمان را تلخ نمایند

به گزارش ندای گیلان،مهدی حاجتی در جلسه شورای اداری نیروهای ستادی آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:   این دوره انتخابات ریاست جمهوری آوردگاه حضور بالای مردم بود و آموزش و پرورش به سهم خود زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کرد.

وی افزود: گیلان از استانهایی بود که از نرخ مشارکت بالایی برخوردار بود و این مهم، ناشی از شعور بالای سیاسی ، تحلیل درست و عنصر زمان شناسی قشرهای مختلف مردم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با وجود اینکه عده ای محدود منافع جریان خود را در مشارکت حدّاقلی مردم می دانند ، از مشارکت فرهنگیان و رأی اولیها عصبانی هستند و با انتشار اخبار کذب درصددند تا کام مردم به ویژه معلمان را تلخ نمایند ، اما مدیران و جامعه آموزش و پرورش در فرآیند افزایش مشارکت حدّاکثری با رعایت قانون ، پیشتاز و موفق بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تحلیل شرایط سخت شروع به کار دولت یازدهم ، خاطرنشان کرد: با وجود تحریم های ظالمانه برخی کشورها و همچنین وجود رکود تورّمی ، به یُمن خرد جمعی و  تعامل سازنده و اتخاذ دیپلماسی قوی  در روابط بین کشورها، دولت یازدهم توانست از این شرایط سخت عبور کند.

حاجتی با اشاره به هجمه ناجوانمردانه برخی جریانات سیاسی به آموزش و پرورش درباره سند چهارچوب اقدام آموزش  2030  یونسکو ، خاطرنشان کرد: این سند صرفاً یک توصیه نامه است و آموزش و پرورش هیچ تعهدی در اجرای تمام بندهای آن ندارد و اجرای اسناد بالادستی همچون نقشه سند تحول بنیادین و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری از اولویت های آموزش و پرورش است.

وی مجموعه آموزش و پرورش را متشکل از انسانهای متعهد و متخصصی دانست که برای گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی سر از پا نمی شناسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برنده انتخابات اخیر را، به تعبیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم، آحاد مردم عنوان کرد که به استقلال ، اقتدار، تعامل سازنده با جهان و نفی خشونت در مناسبات بین المللی رأی دادند.

حاجتی با نفی درصدبندی اقشار جامعه گفت: مردم ایران یکپارچه و متحد هستند و دکتر روحانی به عنوان منتخب مردم،  رئیس جمهور همه اقشار جامعه است.

در پایان جلسه شورای اداری در احکامی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان،   آقایان : جابر اخلاقی به سمت معاون پرورشی و فرهنگی، نورالله اکبری به سمت معاون آموزش متوسطه و غلامرضا مدبری فر به عنوان معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان منصوب شدند.