استاندار گیلان،با اشاره به اینکه از اماکن ورزشی موجود استفاده حداکثری نمی‌شود، گفت: با دعوت از فعالان رشته ورزشی کشتی در گیلان از تاسیس خانه کشتی در مرکز استان حمایت می‌کنیم.

به گزارش ندای گیلان،مصطفی سالاری در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی، با اشاره به تصمیمات صورت گرفته در شورای ورزش همگانی استان، افزود: تلاش ما بر این است تا با تمرکز بر 2 یا 3 رشته ورزشی پرمخاطب در استان گیلان، برگزاری مسابقات آن را در یک تقویم زمانی، مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه رشته کشتی در گیلان ریشه‌دار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیش از حمایتی که باید از فعالیت‌های ورزشی صورت بگیرد، بیشتر تمرکز بر توسعه اماکن ورزشی است که موضوع نیز در راستای تقویت زیرساخت‌ها ضروری است.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به اینکه از اماکن ورزشی موجود استفاده حداکثری نمی‌شود، گفت: با دعوت از فعالان رشته ورزشی کشتی در گیلان از تاسیس خانه کشتی در مرکز استان حمایت می‌کنیم.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از سالن‌های ورزشی مدارس، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دیگر تاکید و تصریح کرد: این سالن‌های ورزشی باید در زمان‌هایی که استفاده نمی‌شود در اختیار مردم قرار گیرد.

سالاری اظهار کرد: به موازات تاسیس خانه کشتی در مرکز استان باید با برگزاری مسابقات در شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌ها به ترویج این رشته از سطوح پایین توجه ویژه شود.

استاندار گیلان، بر ضرورت تعیین یک تقویم زمانی برای برگزاری مسابقات کشتی در روستاهای استان تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه این رویدادهای ورزشی با استقبال مردمی همراه است، قطعا در سال‌های آتی به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کشتی باید در رشته‌های دیگر نیز با برگزاری مسابقات جوانان را برای حضور ترغیب کنیم، گفت: در برگزاری این مسابقات که هزینه بسیاری ندارد و نیازمند ساماندهی است، بخش دولتی و مردمی را فعال می‌کنیم.

سالاری، بر لزوم ساماندهی واگذاری اماکن ورزشی استان نیز تاکید کرد و یادآور شد: با واگذاری اماکن ورزشی به هیئت‌ها می‌توان بهره‌مندی لازم از این امکانات را در راستای توسعه ورزش به کار گرفت.

وی همچنین درخصوص میزبانی گیلان در برگزاری مسابقات کشتی در سال 97 اعلام آمادگی کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان امکانات لازم در جهت برگزاری این رویداد ورزشی را به صورت دقیق بررسی نماید تا پس از مشخص شدن، گیلان به نحو شایسته میزبان این مسابقات باشد.