«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، استعفای «سعد حریری» از نخست وزیری لبنان نشان دهنده لزوم مقابله با قدرت ایران در منطقه بود.

به گزارش ندای گیلان،خاورمیانه در 24 ساعت گذشته با تحولات غافلگیرکننده ای روبه رو شد؛ تحولاتی که مرکز ثقل آن در لبنان و عربستان بود؛ جایی که سعد حریری، نخست وزیر لبنان، استعفای خود را در ریاض به بهانه آنچه دخالت های ایران در لبنان خواند، اعلام کرد.

این رویداد با واکنش های بسیاری روبه رو شد؛ «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به استعفای «سعد حریری» گفت: ارتش اسرائیل آماده مقابله با ائتلاف ایران است.

وی در ادامه مدعی شد: هرگز به محور ایران اجازه نمی دهیم، توان نظامی خود را در مرزهای شمالی ما تقویت کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ذوق زدگی از اظهارات ضدایرانی «سعد حریری» مدعی شد، استعفای وی بیدارباشی برای مقابله با ایران است.

به گزارش تایمز اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، استعفای «سعد حریری» از نخست وزیری لبنان نشان دهنده لزوم مقابله با قدرت ایران در منطقه بود.

وی ضمن استقبال از اظهارات واهی حریری در خصوص مداخله ایران در امور کشورهای منطقه، بر لزوم مقابله با قدرت ایران در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.نتانیاهو در ادامه مدعی شد، ایران در تلاش است لبنان را به سوریه دوم تبدیل کند. وی همچنین ایران را تهدیدی برای رژیم اسرائیل و کل خاورمیانه نامید.

 اراده کنیم با ایران در خاک خودش می‌جنگیم!

از سوی دیگر، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای خلیج فارس مدعی شد، نیازی به خاک لبنان برای رویارویی با ایران نداریم و اگر اراده کنیم با ایران در خاک خودش روبه رو می شویم.

به گزارش العربیه، ثامر السبهان وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در عربستان سعودی که از او به عنوان مسئول پرونده لبنان در حکومت سعودی یاد می شود، مدعی شد ما نیازی به خاک لبنان برای رویارویی با ایران نداریم و اگر اراده کنیم با ایران در خاک خودش و نه سرزمین های دیگر روبه رو می شویم.

وی همچنین در واکنش به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان مدعی شد، عربستان حریری را برای کناره گیری تشویق نکرده است.

سبهان همچنین مدعی شد، گارد حفاظتی سعد حریری اطلاعاتی مبنی بر تلاش برای ترور وی دارد.لازم به ذکر است، این ادعا توسط دستگاه امنیتی لبنان تکذیب شده است.

انحلال دفتر سیاسی ائتلاف میهنی کردستان عراق

اتحادیه میهنی کردستان عراق، روز شنبه به انحلال دفتر سیاسی این حزب، تشکیل دفتر سیاسی جدید و فراهم کردن مقدمات برگزاری کنگره این حزب در آینده رأی داد.

بنابراین، یک منبع که در نشست حزب اتحادیه میهنی کردستان حضور داشت، از پایان نشست ها و اجلاس این حزب در سلیمانیه خبر داد و گفت: ۲۸ تن از اعضای حزب اتحادیه میهنی کردستان به انحلال دفتر سیاسی کنونی و تشکیل دفتر سیاسی متشکل از ۱۱ عضو برای مدیریت مرحله آینده و فراهم کردن مقدمات برگزاری کنگره این حزب در آینده رای مثبت دادند.

گفته می شود، این تصمیم به دلیل اختلافات ایجاد شده میان احزاب کرد در پی تنش با دولت عراق و بعد از استعفای مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق از سمتش اتخاذ شده است.

حمله موشکی انصارالله یمن به ریاض

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک فروند موشک بالستیک از نوع برکان 2h ( آتشفشان) به فرودگاه بین‌المللی الملک خالد در ریاض پایتخت سعودی شلیک کردند.
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأکید کرد، این موشک به دقت به هدف مورد نظر در فرودگاه بین‌المللی الملک خالد در ریاض اصابت کرده است.

این در حالی است که رسانه‌های سعودی مدعی شدند، پدافند هوایی این کشور، یک موشک بالستیک را که از یمن شلیک شده بود، در شمال شرق ریاض، سرنگون کرده است.

نیروهای یمنی چند روز قبل نیز یک موشک بالستیک از نوع قاهر ام 2 به پادگان الجربه در ظهران الجنوب در عسیر عربستان شلیک کردند.

حمله جنگنده های ارتش ترکیه به 36 مقر پ.ک.ک در شمال عراق

روزنامه ینی شفق در خبری اعلام کرد: هواپیماهای ارتش ترکیه با بمباران 36 هدف مشخص در شمال عراق، تمامی پناهگاه ها و انبار مهمات نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را منهدم کردند.

به گزارش وبسایت خبری روزنامه ینی شفق، جنگنده های ارتش ترکیه در دو روز اخیر با بمباران 36 هدف از پیش شناسایی شده در شمال عراق، تمامی اردوگاه های پ.ک.ک در مناطق زاب، قندیل، خاکورک، سینات، هفتانین، گارا، باسیان، آواشین و متینا را کامل نابود کردند.

به نوشته ینی شفق، در پی این بمباران هوایی، همه پناهگاه ها، انبار سلاح و مهمات گروه تروریستی پ.ک.ک منهدم شد.

هشت سرباز ارتش ترکیه و بیش از 60 تن از عناصر پ.ک.ک در پی درگیری شدید هفته گذشته کشته شدند که در پی آن، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی تند گفت: قندیل و سینجار را با خاک یکسان خواهیم کرد.

بلافاصله پس از سخنان وی، جنگنده های ارتش ترکیه مناطقی از شمال عراق را بمباران کردند.