/شورای شهر کلانشهر رشت عصر امروز نیز برای انتخاب ریاست کمیسیونها دچار اختلاف شد و با خروج برخی از اعضای هیات رییسه، این جلسه نیز به سان دو جلسه گذشته از رسمیت افتاد.

به گزارش نداي گيلان: شورای شهر کلانشهر رشت عصر امروز به صورت علنی صد و دهمین جلسه خود را به ریاست محمد علی رفیعی نوده تشکیل داد که باز هم با خروج اعتراضی بعضی اعضاء نتوانست تا انتها برگزار شود. در حالی که قرار بود در این جلسه انتخاب کمیسیون های تخصصی در دستور کار  قرار گیرد، محمد علی رفیعی نوده با این دلیل که لیست درخواستی اعضای کمیسیون  نیم ساعت قبل از جلسه به دست وی رسیده و با لیست دو هفته قبل مغایرت دارد  این طرح را از دستور خارج کرد.  این در حالی بود که رفیعی چندی پیش در جواب یکی از اعضای شورا که خواستار خروج موضوع انتخاب ریاست کمیسون ها از دستور جلسه قبلی شده بود اظهار نمود: ریاست شورا به تنهائی نمی تواند موضوعی را از دستور کار خارج کند و این امر نیاز به ارائه درخواست ۵ عضو و تصویب اکثریت دارد.

به دنبال خارج کردن بحث انتخاب کمیسیون ها،  امیرحسین علوی  با اعتراض این حرکت را غیر قانونی دانست و به مشاجره لفظی با رئیس جلسه پرداخت. فرانک پیشگر نیز به دنبال بحث های پیش آمده خواستار جلسه فوق العاده در روز سه شنبه شد که با مخالفت رییس شورا مواجه گردید. همچنین عدم حضور فرهاد شوقی  منشی  شورا در حین جلسه اعتراض اعضای دیگر را به وجود آورد. محمود باقری، کارگرنیا، مسعود کاظمی، منوچهر جمالی و  نیز به نشانه همراهی با نظر رئیس شورا  جلسه شورا را ترک نمودند تا  تعداد اعضاء به ده نفر برسد. به دنبال مشاجره شدید در بین اعضاء اسماعیل حاجی پور با بیان این که شرایط برای برقراری جلسه برقرار نیست به عنوان اعتراض  جلسه را ترک کرد تا شورا بازهم از رسمیت بیفتد. البته تا قبل از دستور بحث بررسی غیبت بعضی اعضای شورا طرح های شورا به آرامی در حال پیشرفت بود.  ظاهرا اختلافات در  جلسه شورای شهر چهارم همچنان ادامه داشته  و در این بین بلاتکلیفی را برای مردم و امورات شهروندان به همراه داشته است.

 

جلسه امروز شورای شهر  در حالی انجام خواهد گرفت که  جلسه  هفته گذشته به دلیل عدم حضور ۸ عضو شورا  از رسمیت افتاده بود. در زیر اخبار لحظه به لحظه جلسه شورا را دنبال نمائید.

-جلسه با ۱۸ دقیقه تاخیر در ۱۶و ۴۷ دقیقه شروع شد. امیر حسین علوی هنوز وارد جلسه نشده است.

-بعد از تلاوت قرآن ،پخش سرود ملی و  مراسم مداحی محمد علی رفیعی با تشکر از اصحاب رسانه صد و دهمین جلسه شورای شهر را آغاز کرد.

-فرهاد شوقی  نطق جلسه را به محمود باقری سپرد تا از خاطرات دفاع مقدس تعریف کند.

– امیر حسین علوی  ساعت ۵ و ۴ دقیقه وارد جلسه شد.

– باقری خطیبانی در مورد شایعات مرد باروتی که درباره وی گفته می شود گفت : من نه از تعریف ها مغرور شدم و نه از کنایه ها نا امید

–  باقری در ادامه نطق خود افزود: ما در شورای چهارم  سال سوم  باخته ایم، وقتی  ۴میلیارد بدهی بر جای مانده با چک های  پاس نشده و حقوق عقب مانده شهرداری مشخص است که بردی نمانده است. عدم دخالت و نظارت شورا علت این باخت است.

– این عضو  شورای شهر رشت اظهار داشت: در هفته آینده با مدرک باخت شورای چهارم را اثبات می کنم.

– مجید رجبی دیگر عضو شورا هم با تایید نظرات باقری گفت: اختلاف نظرات نباید باعث چالش در شورا شود.

– مجید رجبی در نطق خود همچنان نگرانی و ناراحتی خود از عدم تایید صلاحیتش در انتخابات نظام مهندسی را دنبال می کند. وی در ادامه اظهار داشت: اعضاء خونسردی خود را حفظ کنند. خبرهای خوبی در راه است!

در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه دستور اول جلسه : واگذاری ۶۱۰ واحد مسکن مهر

– طبق دستور قرار است برای ساکنین گوهر رود، زرجوب و مرداب عینک تعداد ۶۱۰ واحد مسکونی مهر برای آزاد سازی حریم  این مناطق واگذار شود.

– حاجی پور موافق: مردم سال هاست در انتظار بهسازی وضعیت گوهررود و زرجوب هستند.

– صابر مخالف: پیشنهاد می کنم یک جلسه برای بررسی بیشتر طرح ارائه شود.

– یک فوریت طرح تصویب و دو فوریت طرح لغو شد.

– دستور  دوم«طرح بازگشائی شهر بازی رشت»

– صابر موافق: این طرح با جزئیات در هیات عالیه سرمایه گذاری تصویب شد و تعلل بیشتر در بازگشائی آن به ضرر مردم و خودمان است. وی افزود: ۶ ماه به عید مانده و مناقطه زمان بر است، از همین می خواهم دو فوریت این طرح را تصویب کنید.

کاظمی به عنوان مخالف خواستار یک فوریتی این طرح و بررسی بیشتر آن شد.

باقری خطیبانی به عنوان موافق: در این شورا کلا طرحی آغاز نشده است. وی افزود: کمیسیون ها دقت بیشتری کنند تا با پیمانکارها مشکلی ایجاد نشود.

– دو فوریت طرح بازگشائی شهربازی  تصویب شد.

– علوی با اعتراض به رئیس جلسه: طرح دو فوریتی باید در همان جلسه تصویب شود و ارائه آن به کمیسیون وقت کشی است و طبق قانون باید در همین جلسه رای گیری شود.

– فراخوان برای جذب سرمایه گذار به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.

– دستور بعدی طرح سرویس رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان نیز تصویب شد.

– نامه درخواست مرخصی شهردار برای سفر به تهران هم در صحن مطرح شد.

– دستور بعدی «غیبت ۳ جلسه ای بعضی اعضاء» هیات رئیسه از اعضای غائب توضیح خواستند.

-رجبی: چون جلسه ها تشکیل نشد رای گیری برای موجه یا غیر موجه بودن آن بی دلیل است.

صابر:  خوب است رای گیری شود، البته رای من مثبت است ، چون بعضی از اعضای شورا واقعا غیبت موجه داشتند.

– بحث بر سر سر رای گیری یا عدم رای گیری غیبت اعضاء ادامه دارد.

– علوی: شما می خواهید یک سال ریاست کنید  و می خواهید یک سال موضوعات بی ارزش را مطرح کنید.

– به علت مخالفت بیشتر اعضاء رای گیری در این مورد انجام نشد.

– دستور بعدی انتخاب اعضای کمیسیون ها

–  اعضای شورا باز هم وظایف هیات رئیسه را به رفیعی گوشزد می کنند.

– اسماعیل حاجی پور با انتقاد از نظم جلسه گفت: من به رفیعی رای ندادم، ولی قصد دارم به وی کمک کنم.

– رفیعی نوده  به دلیل نرسیدن لیست خواستار  خارج شدن  انتخاب کمیسیون ها از دستور جلسه امروز شد.

-علوی با انتقاد از رفیعی نوده: شما حق کار غیر قانونی خارج کردن انتخاب کمیسیون ها  را ندارید. اگر لابی ها ادامه داشته باشد عاقبت بدی دارد./ رفیعی نوده : لطفا من را تهدید نکنید.

– فاطمه شیرزاد به ترک جلسه منشی شورا فرهاد شوقی از صحن جلسه اعتراض دارد.

– بار دیگر فضای ملتهب در شورا حاکم شده و با خروج معترضین جلسه از رسمیت افتاده است.