با توجه به پیگیری های مداوم و دو ساله دهیاری روستای تلکنگاه هیچ اقدامی در جهت مشخص شدن محدوده این روستا و طرح هادی آن صورت نپذیرفته است.

به گزارش ندای گیلان از فومن، همزمان با هفته دولت روز گذشته یک واحد مسکن مددجویی که بر اساس گفته های منابع محلی بخش اصلی هزینه ساخت این منزل با کمک خیرین و بخشی نیز با کمک اداره بهزیستی شهرستان فومن بوده است، با حضور فرماندار و روسای ادارات این شهرستان افتتاح گردید.

اما این افتتاحیه دارای حواشی گوناگونی بود که با ساماندهی شخصی خاص در آن روستا به چشم خبرنگاران نیامده و سعی کردند تا با لاپوشانی و عدم رسانه ای شدن ماجرا بتوانند به اهداف خود دست یابند.

ماجرا از این قرار است که چند سالیست کد آبادی روستای تلکنگاه منطقه گشت رودخان از توابع بخش مرکزی این شهرستان صادر و در تقسیمات کشوری از محدوده روستای سیدسرا جدا شده و بعنوان یک روستای جدید استقلال یافته است که در انتخابات دوره های گذشته نیز دارای شورای اسلامی مستقل گردیده و دهیاری آن نیز تشکیل شده است که ابتدا مرتضی فکوریان و در حال حاضر نیز نعیم یوسف پناه بعنوان دهیار این روستای تازه تاسیس در حال فعالیت می باشد.

با توجه به پیگیری های فراوان دهیار جوان این روستا در جهت مشخص نمودن محدوده روستا و تهیه طرح هادی روستایی و نصب تابلوی ورودی و نظارت بر روند ساخت و سازها و صدور پروانه های ساختمانی و سایر موارد حوزه اختیارات پیش بینی شده در قانون برای یک دهیاری، شخصی که در محدوده این روستا ساکن بوده و نام او ( ی – د ) است نمیخواهد که منزل و زمین های وی جز روستای تازه تاسیس تلکنگاه بوده و همچنان میخواهد در محدوده روستای سیدسرا باشد، با کارشکنی های فراوان جلوی هرگونه اقدام این دهیار جوان و توسعه روستا را گرفته و با استفاده از رانت و نفوذ خود که از قضا خود را یار نزدیک و حلقه اول (خ. ب) نیز می داند، موجبات سردرگمی مردم این روستا را فراهم آورده است.

دهیار این روستا که پیگیری های فراوانی را از سوی فرمانداری شهرستان فومن انجام داده است، تا کنون به هیچ نتیجه ی مثبتی نرسیده و مجبور شد تا دست به دامن دادستان شهرستان فومن شود که البته قربانزاده دادستان مردمی فومن نیز با یک دستور مساعد در جهت حمایت از حقوق مردم مظلوم این روستا خطاب به فرماندار شهرستان فومن خواستار رسیدگی و اقدام عاجل در این باره گردیده است که این عمل آقای دادستان جای تحسین دارد.

روز گذشته که مردم متوجه می شوند قرار است فرماندار و مسئولان شهرستان برای افتتاح این واحد مسکن مددجویی در این روستا حضور یابند در جلوی دفتر دهیاری تجمع می کنند تا بتوانند مشکلاتشان را به گوش مسئولان برسانند.

با توجه به اینکه قرار بود حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح این افتتاح صورت بگیرد و مردم نیز همان زمان آنجا تجمع کرده بودند، آن فرد معلوم الحال با اعمال نفوذ مانع از حضور مسئولان در آن ساعت شده و با گذشت چند ساعت و پراکنده شدن مردم و حصول اطمینان که همه تجمع کنندگان محل مورد نظر را ترک کرده اند، در محل افتتاح این واحد مددجویی حاضر شده و سریعاً پس از افتتاح محل را ترک می کنند تا با مردم معترض مواجه نگردند!

در عصر روز گذشته دهیاری تابلوی نام روستا را در محدوده ابتدایی این روستا نصب می نماید که پس از گذشت یک ساعت با فشار و اعمال نفوذ همان فرد قُلدر تنی چند از افراد به محل نصب این تابلو رفته و در اقدامی بسیار عجیب و بدون هماهنگی و حضور دهیار و پیگیری های مورد نظر از طریق سلسله مراتب اداری، تابلوی ورودی روستا را با قُلدری از جا کنده و با خود به مکان‌نا معلومی می برند که حتی دهیار روستای تلکنگاه نیز از آن بی خبر است!!

حال فرماندار شهرستان فومن که عالیترین مقام سیاسی و اجرایی این شهرستان است باید توضیح دهد که چرا اجازه قُلدری و اعمال نفوذ و اذیت و آزار مردم را توسط برخی از افراد منتسب به (خ.ب) را می دهد که این چنین ضمن تضییع حقوق شهروندی مردم روستا، اقتدار مدیریتی وی نیز به خاطر یک شخص که صرفاً نور چشمی آقای ( خ – ب ) است، تحت شعاع قرار بگیرد!

 از حوزه مرتبط این امر در استانداری گیلان و دستگاه های نظارتی و مخصوصاً سازمان بازرسی استان گیلان، انتظار می رود در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده تا مقصران اصلی که حقوق ابتدایی و شهروندی مردم این روستا را تضییع کرده اند، پاسخگوی ترک فعل صورت گرفته خود در دستگاه قضایی باشند تا عدالت واقعی که همانا شعار اصلی حاکمیت دینی جمهوری اسلامی ایران است محقق گردد.