مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برنامه‌ریزی آموزش مهارت مشارکت و تعاون اجتماعی در راستای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی به شهروندان رشتی خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:  علیرضا قانع پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های فرهنگی این شهر با اشاره به آموزش شهروندان در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: مهارت‌های فردی، بین فردی و گروهی شهروندان طبق رهنمودهای مذکور آماده می‌شود.

وی از برنامه‌های آموزش تحکیم متعالی بنیان خانواده و مهارت مشارکت و تعاون اجتماعی در راستای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی به شهروندان رشتی خبر داد و بیان کرد: مهارت‌های کارآفرینی و کاریابی، سواد رسانه‌ای و شهروند، گردشگری و شهرنشینی به‌ویژه در حوزه ترافیک توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در حال آماده‌سازی است.

قانع ارتقای مهارت‌های اقتصادی و فرهنگی شهروندان را از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برشمرد و تصریح کرد: ایمن‌سازی شهری و مهارت‌های حقوق شهروندی بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی در سازمان مذکور طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه شهروندان در سرای محله‌ها، مدارس و مساجد مخاطبان برنامه‌های مذکور هستند، گفت: امسال برای نخستین بار تقویم برنامه‌های اجرایی سازمان مذکور آماده شده و برنامه‌ها طبق زمانبندی اجرایی می‌شود.

وی تشکیل مدیریت فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق را از آرزوهای فرهنگی شهر رشت ذکر کرد و یادآور شد: اجرای برنامه‌ها در شهر رشت از تمرکز خارج شده و در سطح محله‌ها اجرا می‌شود.

قانع با اشاره به راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر و بلدیه در شهر رشت، خاطرنشان کرد: با تکمیل ساختمان اصلی شهرداری رشت در میدان گیل، ساختمان کنونی شهرداری پس از ترمیم تبدیل به موزه می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی توسط این سازمان، اظهار کرد: امسال افزایش مشارکت‌های اجتماعی در محله‌های رشت پیگیری می‌شود.

وی به افتتاح پنج سرای محله در نقاط مختلف شهر رشت اشاره کرد و افزود: مدیریت فرهنگی و اجتماعی سرای محله‌ها با هماهنگی مساجد محل به عنوان قطب فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.

قانع با بیان اینکه سرای محله در استادسرا، چهل‌تن، شالکوه، یخ‌سازی و جماران کوی بیانی در رشت راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: سرای محله توسط گروه نهادهای فرهنگی شهر، سازمان‌های آتش‌نشانی و پسامد و نهادهای مردم‌نهاد در راستای آموزش شهروندان اداره می‌شود.