رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آغاز به‌کار پنج واحد سلولزی جدید در استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:  علی منتظری عصر امروز در جریان بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان با اشاره به صدور ۱۰ مجوز صنایع سلولزی در گیلان اظهار کرد: دو واحد سلولزی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی از آغاز به‌کار پنج واحد سلولزی جدید در گیلان خبر داد و افزود: چهار واحد سلولزی در حال احداث است و دو واحد تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

منتظری با بیان اینکه ۸۰۰ هزار متر مکعب به ظرفیت صنایع سلولزی گیلان تا سال ۹۵ اضافه می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت صنایع سلولزی کشور با احداث واحدهای جدید به یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ورود ۶۰۰ هزار متر مکعب کالای سلولزی به کشور اشاره کرد و گفت: طرح‌های سلولزی گیلان با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیون تومانی در حال انجام است.

وی حجم بسیار تولید فرآورده‌های سلولزی را نیازمند تامین مواد اولیه در داخل کشور خواند و بیان کرد: گیلان از استان‌های مهم در زمینه تامین مواد اولیه صنایع سلولزی محسوب می‌شود.

منتظری با اشاره به تکنولوژی بالای واحدهای سلولزی در کشور، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از سرزمین گیلان را با حفظ شرایط موجود می‌توان به زراعت چوب اختصاص داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به طرح توسعه زراعت چوب در استان اشاره کرد و یادآور شد: هفت هزار هکتار عرصه جدید برای زراعت چوب در گیلان نیاز است.

وی با بیان اینکه عرصه‌های جدید زراعت چوب نیازی به بهره‌برداری از منابع طبیعی ندارد، اظهار کرد: حاشیه رودخانه‌ها، جاده‌ها و دیگر نقاطی که در اختیار منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های اجرایی است می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و طرح مذکور تا هفته درختکاری امسال در گیلان اجرایی می‌شود.

منتظری گیلان را قطب واردات چوب در کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت موجود در استان بنا داریم از مواد اولیه داخلی استفاده کنیم و طرح زراعت چوب دارای سودآوری برای استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به استفاده از ضایعات چوب در صنایع سلولزی، بیان کرد: اثربخشی طرح زراعت چوب منوط به همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در استان است