فاضلی گفت:یک خبرنگار باید استقلال داشته و به عنوان راوی سوم شخص بین مسئولان و مردم فعالیت کند

به گزارش ندای گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در همایش رسانه و اخلاق انتخاباتی که در مجتمع خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت برگزار شد با بیان اینکه اخلاق رسانه‌ایی امری جهان‌شمول است اظهار کرد: هنجارهای رسانه‌ایی باید درونی شده و زمان و مکان در این هنجارها نقشی مهم دارد.

وی با بیان اینکه در مرام‌نامه بین المللی رسانه‌ایی ١٠ اصل برای اخلاق رسانه‌ایی تعیین شده است افزود: حق مردم در دستیابی به اطلاعات درست، رسانه خود را وقف حقیقت کند، حفظ شرافت حرفه‌ایی خبرنگار در رسانه، دسترسی همگانی و مشارکت دیگران در رسانه، احترام به حریم خصوصی و حیثیت انسانی، احترام به منافع عمومی و برپایی نظم ارتباطی نوین جهانی از جمله این موارد است.

فاضلی با تاکید بر اینکه نباید رسانه‌ها اجازه دهند تا امری غیرواقعی به واقعی بدل شود تصریح کرد: یک خبرنگار باید استقلال داشته و به عنوان راوی سوم شخص بین مسئولان و مردم فعالیت کند.

وی خواستار رعایت حریم خصوصی افراد توسط خبرنگاران و رسانه‌ها شد و تاکید کرد: حریم خصوصی افراد به کسی مربوط نمی‌شود و در هیچ جای دنیا خبرنگاران به حریم خصوصی افراد ورود نمی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: ورود به حریم خصوصی افراد از لحاظ اخلاقی، انسانی و هنجارهای اجتماعی امری ناشایست است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ٤٦ سایت مجوزدار در استان فعالیت می کنند افزود: ٢٥ سایت نیز در نوبت دریافت مجوز هستند و مابقی سایت‌ها نیز باید اقدام به اخذ مجوز کنند.

فاضلی از رسانه‌ها خواست تا در راستای حفظ امنیت کشور گام بردارند و تاکید کرد: امنیت مهمترین ویژگی ایران اسلامی و موجب برجسته شدن کشورمان در دنیا شده است و باید در اخلاق حرفه‌ایی بدان توجه داشته باشیم.

وی مطالبه گر بودن را خصوصیت اصلی خبرنگار دانست و افزود: نباید حرمت افراد را شکست و باید به بی‌اخلاقی‌ها پایان داد زیرا مطابق با آموزه‌های اسلامی ما نیست.