مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: ۳۸۷ پروژه شهری و روستایی درهفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش نداي گيلان: جمشید طالبی گفت: با تلاش، پیگیری و همدلی مدیران ارشد ستادی، اجرایی و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تعداد ۳۸۴ پروژه شهری در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ترانسفورماتورهای هوایی، زمینی جمعا به مبلغ ۱۵۵۰۲۲ میلیون ریال و ۳ پروژه برق رسانی روستایی به مبلغ ۵۷۲۰ میلیون ریال در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: در راستای تحقق شعار «دولت تدبیر و امید، دولت همدل مردم» مبنی بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم؛ سه روستای خیل گوان، دشت میان و سیاه بیل از توابع شهرستان رضوانشهر که در مناطق صعب العبور و کوهستانی قرار دارد، برق رسانی شدند.
طالبی ادامه داد: سه روستای خیل گوان، دشت میان و سیاه بیل از روستاهای کوهستانی استان هستند که به دلیل عدم امکان احداث شبکه‌های برق، بوسیله انرژی خورشیدی و با استفاده از سیستم‌های پیشرفته فتوولتاییک برق‌دار شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در این سه روستا مجموعا ۴۴ پنل خورشیدی برای ۴۴ خانوار ساکن در روستاهای مطروحه به همراه تجهیزات مورد نیاز با اعتبار ۵۷۲۰ میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شد.
شایان ذکر است اکنون تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان و روستاهای بالای ده خانواری که دارای کد روستایی هستند از نعمت روشنایی برق بهرمندند و با برقرسانی به این سه روستا، تعداد روستاهای برقدار استان به ۲۵۳۸ عدد رسید.