رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: سهم بودجه شهر رشت در سال ۹۵ حدود ۸۰ میلیارد بود که در سال ۹۶ به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش ندای گیلان،کیوان محمدی صبح امروز در جلسه شورای اداری در فرمانداری رشت با اشاره به بودجه سال ۹۵ اظهار کرد: جمعیت شهرستان در روز و شب به دلیل اینکه محل رجوع مردم شهرستان‌های مختلف است متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به مطالعه در ساختار استان گیلان گفت: اگر ما سهم قدرت، ثروت و توزیع امکانات را با توجه به توزیع جمعیت در نظر بگیریم کاهش جمعیت به ضرر ما خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با اشاره بر اینکه سهم گیلان در مجلس کاهش پیداکرده است افزود: عامل جمعیت، سهم گیلان در مجلس را کمتر از ۴ درصد خواهد کرد.

محمدی با تأکید بر اینکه بودجه شهرستان رشت بین ۱۶.۵ تا ۲۴ درصد بوده است تصریح کرد: بودجه استانی بسیار کمتر از جمعیت بوده است، ما سعی کردیم سرانه به‌نوعی توزیع شود تا شهرستان رشت آسیب نبیند و از ۲۱ درصد در سال ۹۳ به ۲۷.۸ درصد در سال ۹۶ افزایش دادیم.

وی با اشاره به سهم بودجه شهرستان رشت گفت: سهم بودجه شهر رشت در سال ۹۵ حدود ۸۰ میلیارد بود که در سال ۹۶ به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه افزود: رشت باید پایگاهی برای پشتیبانی دیگر شهرستان‌ها باشد، رشت به شهرستان‌های مختلفی سرویس می‌دهد.

محمدی بابیان اینکه نطق‌های جعفرزاده در مجلس اثرگذار است گفت: ما امیدواریم با حضور نمایندگان گیلانی در مجلس بیش‌ازپیش به گیلان رسیدگی شود.

 

فارس