مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان گفت: سطح خدمات الکترونیک در گیلان از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، سجاد عبداللهیان مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان با اشاره به اینکه بیشتر نهاد‌ها در ارائه خدمات الکترونیک تابع مقررات و سیاست‌های وزارت خانه خودشان هستند گفت: آمار دقیقی از رتبه بندی استان‌های کشور وجود ندارد، اما با توجه به وضعیت زیرساخت‌های شبکه، گیلان جزو ۱۰ استان برتر از لحاظ میران نفوذ شبکه اختصاصی دولت در ادارات استان است و درواقع می‌توان گفت که سطح خدمات الکترونیک در گیلان از متوسط کشوری بالاتر است.

وی توسعه و نفوذ بیشتر شبکه دولت در استان تا سطح دهیاری‌ها به نحوی که بیشتر دهیاری‌ها عضو این شبکه شوند، مطالبه گری از ادارات استان برای تبدیل خدمات حضوری به الکترونیک، ورود مدیریت فناوری اطلاعات استانداری در الکترونیکی کردن فرایند‌هایی که بین چند دستگاه در استان در گردش است از جمله برنامه‌هایی است که برای گسترش دولت الکترونیک در استان در دست اجرا است.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان با بیان اینکه در حال جستجوی فرایند‌های غیر الکترونیکی هستیم تا نیازی به مجوز کشوری بین چند دستگاه نباشد می‌گوید: تا کنون هیچ دستگاهی برای الکترونیکی کردن آن اقدام نکرده است.

سجاد عبداللهیان افزود: سامانه نظارت بر اعتبارات تبصره ۱۶ استان یا سامانه درخواست ملاقات حضوری مدیران استان از جمله مجوز‌هایی است که به پشتیبانی برای پیشرفت این طرح ملی کمک می‌کند.

وی در خصوص پنجره واحد صدور مجوز‌ها با اشاره به اینکه با همکاری با اداره کل اقتصاد و دارائی و معاونت اقتصادی استانداری در تلاش هستیم که به بهترین شکل این طرح اجرا شود گفت: اگر این طرح با ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده به تمام اهداف تعیین شده برسد، قطعا باعث تحولی عظیم در دولت الکترونیک خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان افزود: برای راه اندازی این طرح نیاز به زیر سامانه‌های درون دستگاهی است و دستگاه‌ها باید فرایند‌ها را اصلاح و بهینه کنند، چرخه‌ها و کاغذبازی های اداری را در فرایند‌های خود کاهش دهند، موضوع مالکیت داده و امنیت داده را باید حل کنند تا در نتیجه این طرح اساس برخی از مسائلی که تاکنون مانع ارائه خدمات الکترونیک می‌شد از بین ببرد.