مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان در این استان در سطح استانداردی قرار دارد، گفت: گیلان آماده شروع آموزش های حضوری در مدارس است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد فائزی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز، اظهار کرد: به همین واسطه بعد از تعطیلات نوروز آموزش در مدارس گیلان به صورت حضور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط برای حضوری مدارس در استان گیلان فراهم است، افزود: هم اکنون وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان در سطح مناسبی قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد دانش آموزان ۹ تا ۱۷ سال دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: ۹۳ درصد دانش آموزان دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون همکاران و عوامل اجرایی مدارس و معلمان نیز از مسائل بوده که در ابتدای آغاز واکسیناسیون سراسری مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: ۹۶ درصد فرهنگیان دُز نخست و ۸۵ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فائزی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به اینکه سطح واکسیناسیون در میان فرهنگیان و دانش آموزان در سطح استانداردی قرار دارد شرایط برای آغاز حضوری آموزش‌ها فراهم است، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها انجام و جلساتی نیز برگزار و توضیحات لازم نیز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه اطمینان داریم که این وضعیت با ثبات در سایه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند زمینه رفع نگرانی والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس را فراهم کند، اضافه کرد: انتظار می‌رود با حضور دانش آموزان در فضای مدرسه بتوانیم بخشی از عقب ماندگی‌های تحصیلی طی دو سال گذشته را جبران کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته از معلمان برای آموزش‌های مجازی معتقدیم آموزش مجازی تنها نمی‌تواند انتظارات را برآورد کند.