سردار حميدي جاده هاي گيلان به خصوص جاده هاي فرعي را داراي امنيت پايين و شرايط خاص برشمرد و اضافه کرد: حريم راه هاي گيلان در بيشتر مکان ها به صورت غيرمجاز تصرف شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار “محمد حسن حميدي” در آيين معارفه و تكريم رئيس پليس راه و رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان كه با حضور مسئولان انتظامي و استاني برگزار شد، با بيان اينکه روساي پليس راه و راهنمايي و رانندگي سابق استان بسيار خوشنام هستند، افزود: گيلان با وجود گردشگران بي شمار داري شرايط خدمتي سختي است.

رئيس پليس راه کشور با يادآوري اينکه ما نسبت به گذشته پيشرفت داشته ايم، افزود: هنوز به منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در امور جاده اي نرسيده ايم.

وي با تاکيد بر اينکه در 6 سال گذشته نمودار کاهش 37 درصدي کاهش تلفات تصادفات جاده اي را در كشور شاهد بوديم، ادامه داد: شاخص صدهزار نفر، شاخص ده هزار وسيله نقليه و شاخص يک ميليون تردد، شاخص بين المللي مقايسه تصادفات کشورهاي دنيا است.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه ايران به ازاي هر 10  هزار وسيله نقليه 7.5 نفر کشته مي دهد، ادامه داد: ميانگين دنيا 7.47 نفر و ميانگين اروپا 9.10 نفر است که اين فاصله آماري نشانگر عملکرد مطلوب پليس است.

سردار حميدي با بيان اينکه تصادفات را نمي شود به حد صفر رساند،افزود: در 10 سال گذشته کاهش 45 درصدي تلفات جاده اي را در گيلان شاهد بوده ايم.

سخت ترين کار پليس تسليم برگ جريمه به رانندگان است

رئيس پليس راه ناجا با بيان اينکه پليس قبل از اعمال قانون از ديد مردم خوب به نظر مي رسد اما پس از اجراي قانون برخي از مردم برنتابيده و گلايه مي کنند، تصريح کرد: به همين خاطر سخت ترين کار پليس راه و راهور، تسليم برگ جريمه به رانندگان است.

وي با اشاره به اينکه تخلف «انحراف به چپ» در استان گيلان رتبه يک کشور را دارد، ادامه داد: بروز اين تخلف در گيلان به علت نبود زيرساخت و راه مناسب در استان است.

حميدي با يادآوري اينکه استان گيلان به علت نداشتن ناوگان مناسب هوايي و ريلي داراي بارسنگين مسافر جاده اي است، ادامه داد: راه هاي فرعي و روستايي و تفرجگاهي استان گيلان، راه هاي بسيار پرخطري هستند.

سردار حميدي جاده هاي گيلان به خصوص جاده هاي فرعي را داراي امنيت پايين و شرايط خاص برشمرد و اضافه کرد: حريم راه هاي گيلان در بيشتر مکان ها به صورت غيرمجاز تصرف شده است.

سواري و موتورسيکلت بيشترين وسايل نقليه خطرساز در گيلان هستند

وي با اشاره به اينکه سواري و موتورسيکلت بيشترين وسايل نقليه خطرساز در گيلان هستند، ادامه داد: فوت يک نفر در تصادفات جاده اي بيش از يک ميليارد تومان هزينه و خسارت به کشور وارد مي کند.

رئيس پليس راه ناجا با تصريح براينکه راه هاي فاقد ايمني نبايد احداث و افتتاح شوند، متذکرشد: وجود راه هاي مطمئن و ايجاد ايمني، روند کاهش تصادفات را به همراه خواهند داشت.

وي خواستار ايجاد کمربندي در مسير راه هاي شهري شد و افزود: ترافيک ها نبايد در يک نقطه محدود متمرکز شوند.

راه خاکي بهتر از راه آسفالته فاقد علائم و ايمني است

وي با تاکيد براينکه راه خاکي بهتر از راه آسفالته فاقد علائم و ايمني است، افزود: محل هاي حادثه خيز نقش زيادي در بروز تصادفات دارند که بايد برطرف شوند.

سردار حميدي وجود امنيت در راه ها را داراي رابطه مستقيم با رشد اقتصاد مقاومتي، صنعت و فرهنگ دانسته و ادامه داد: خطرات تصادفات بايد به شهروندان و رانندگان يادآوري شده و آموزش ها و زيرساخت ها نيز افزايش پيدا کنند.

گفتني است، آيين معارفه و تكريم رئيس پليس راه و رئيس پليس راهور با حضور رئيس پليس راه كل كشور، فرمانده انتظامي استان گيلان، مسئولان انتظامي و استاني در سالن اجتماعات شهداء ناجا استان گيلان برگزار شد و در اين مراسم سرهنگ “محمدپور” به عنوان رئيس پليس راه و سرهنگ “محمدي” به عنوان رئيس پليس راهور استان معرفي و از زحمات سرهنگ “رستگار” و سرهنگ “شهيدي مقدم” تقدير و تشكر شد.