رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان گفت: تعیین تکلیف سریع، سلامت جامعه و کمک به راه اندازی چرخ اقتصادو تولید داخلی از بزرگ‌ترین اهداف سازمان اموال تملیکی است.

به گزارش نداي گيلان: سهراب شعبانی  درباره نقش و جایگاه مزایده‌های الکترونیکی در رسیدن به سوددهی سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: با توجه به اینکه این سازمان بزرگ‌ترین برگزار کننده مزایده‌های الکترونیکی در بدنه دولت است، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران نیز خطاب می‌شود تاکنون توانسته است تمام مزایده‌های خود را به‌صورت الکترونیکی برگزار کند.

وی تاکید کرد: اکثر فعالیت‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نقش حاکمیتی دارد و رسیدن به سود از اهداف اصلی این سازمان نیست.

رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان، با بیان این شعار از سازمان که ما امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت هستیم خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف سریع، سلامت جامعه و کمک به راه اندازی چرخ اقتصادو تولید داخلی از بزرگ‌ترین اهداف این سازمان است.

شعبانی میزان فروش اموال منقول استان را از طریق مزایده الکترونیکی به‌ویژه در 5 ماه نخست امسال حدود 9 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  5 برابر رشد داشته است.

وی در زمینه فروش اموال غیرمنقول نیز باتوجه به رکود بازار مسکن در این 5 ماه گفت: فروش اموال غیرمنقول در این مدت از رشد مطلوبی برخوردار نبوده اما همچنان در تلاش هستیم که در چارچوب مقررات نسبت به تعیین تکلیف صحیح و به موقع املاکی که در اختیار دارد اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان کاهش هزینه‌های جاری، اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع، دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به این شیوه و کاهش هزینه‌های شرکت‌کنندگان در مزایده را از مزایای مزایده الکترونیکی برشمرد و افزود: ایجاد رقابت سالم و شفاف‌سازی عملکرد نیز از دیگرمزایای برگزاری مزایده‌ها به شکل الکترونیکی است.