نماینده رودسر و املش گفت:کمر برنجکاران به دلیل عدم حمایت دولت از برنج مرغوب داخلی، با واردات بی موقع و بی رویه برنج خارجی شکسته است.

به گزارش ندای گیلان،اسدالله عباسی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه دولت باید با اقدامات لازم از افزایش قیمت کالاهای اساسی و خدمات مورد نیاز مردم در پی اصلاح قیمت بنزین جلوگیری کند، ادامه داد: امروز وظیفه ماست که به منظور جلوگیری از فشار اقتصادی بر مردم با نظارت دقیق و مستمر بر اجرای سیاست های جبرانی ناشی از قیمت بنزین اقدامات لازم را انجام دهیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ریاست محترم قوه قضائیه می خواهم که با نظارت دقیق و مستمر در بازار از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری کرده و با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

عباسی ادامه داد: اینجانب نماینده مردم متدین و ولایتمدار مردمم هستم که همچون اکثر مردم زیر بار مشکلات عدیده حاصل بی تدبیری و سیاست های نادرست دولت به ویژه در مسائل اقتصادی و عمرانی رنج می برند.

وی با بیان اینکه کاهش سرانه اشتغال و ایجاد حس ناامیدی در جوانان منطقه ام با شعار تدبیر و امید بسیار متفاوت است، ادامه داد: درد من درد جوانان بیشمار تحصیلکرده ای است که با ناامیدی به آینده می نگرند، درد پدر و مادری است که با نگرانی وغصه حاصل عمرشان که همان جوان تحصیلکرده بیکار است، را می نگرند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من صدای کشاورز زحمتکشی هستم که فقیر، اما عزتمند زندگی می کند، تصریح کرد: کمر برنجکاران به دلیل عدم حمایت دولت از برنج مرغوب داخلی، با واردات بی موقع و بی رویه برنج خارجی شکسته است.

عباسی ادامه داد: من صدای کشاورز چایکاری هستم که به دلیل عدم برنامه ریزی و سیاست های نادرست دولت در پرداخت به موقع مطالباتش و عدم تناسب نرخ خرید برگ سبز چای با تورم افسارگسیخته به سختی امرار معاش می کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تولیدات فندق کشاورزان حوزه انتخابیه ام با کاهش 50 درصدی قیمت روبرو شده و کشاورزان تنها منبع امرار معاش خود را از دست رفته می بینند، گفت: صیادان به دلیل نبود امنیت شغلی ، شرایط سخت، پرخطر و عدم برخورداری از بیمه مناسب و عدم حمایت دولت در رنج هستند.

عباسی با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه ام ناچارند برای درمان دردهای جسمانی به مراکز درمانی سایر شهرستان ها و مراکز استان ها مراجعه کنند، ادامه داد: بازنشستگان به دلیل عدم اجرای طرح همسان سازی حقوق نزد فرزندان و نوه های خود شرمسار هستند.

وی به صدای معلمان حق التدریس، پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت که سال ها با وعده های طولانی به دلیل عدم اجرای مصوبه مجلس در انتظار استخدامشان نشسته اند، اشاره کرد و افزود: فرهنگیان زحمتکش که بار عظیم تعلیم و تربیت فرزندان عزیز کشورمان را به دوش می کشند، تاکنون نتوانسته اند به جایگاه مناسب و درخور خود دست یابند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از مسئولان اجرایی می خواهم دریافتی فرهنگیان را بررسی کنند، زیرا این افراد به جز حقوق خود از همه مزایا محروم هستند.

وی خطاب به همکاران خود گفت: از دوره نمایندگی مان 3 سال و 6 ماه گذشته است؛ همه با حجم انبوهی از مطالبات ذکر شده روبرو هستیم. علت این مشکلات و ناملایمات را چه کسی پاسخ می دهد؟ چه کسی متولی عدم اجرای پروژه های عمرانی و مصوبات قانونی مجلس است؟

عباسی با اشاره به ماده 206 و 238 آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: سوالات، تذکرات، استیضاح و تحقیق و تفحص چه نتیجه ای داشته؟ آیا توانسته ایم با قدرت و اختیار متناسب با اینکه مجلس در رأس امور است، از همه اهرم های نظارتی استفاده کنیم؟

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ادامه داد: اگر چه اقداماتی برای اجرای پروژه های عمرانی حوزه انتخابیه ام انجام شده، اما این اقدامات متناسب با شأن مردم و ظرفیت منطقه نبوده است، اینجانب به عنوان کشاورززاده ای که ردای معلمی تن کرده ام در استیفای حقوق حقه مردم عزیز کوتاه نیامده و نخواهم آمد. اگرچه ممکن است ناکارآمدی و عدم هماهنگی برخی دولتمردان سدی در برابر اهداف بزرگم برای مردم لایق و شایسته منطقه باشد، اما انگیزه خدمت و تلاش را از دست نداده ام و همواره به عشق خدمت به مردم عزیزم حرکت کرده ام.