فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی از کشف بیش از 10 هزار متر مربع چوب قاچاق در ماه گذشته خبر داد

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ اصغر اکبری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان مبنی بر توجه بیشتر به امر حفاظت از انفال الهی، اظهار کرد:  در یک ماهه گذشته ۲۲ هزار و۱۱۱ متر مربع از اراضی ملی سطح استان رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه  در این مدت گشت های شبانه روزی به منظور مبارزه با پدیده قاچاق چوب راه اندازی شده است، افزود: بیش از ۱۰.۲۴۴ متر مکعب انواع چوب آلات قاچاق  کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان چوب های کشف شده را از نوع قنداق کوتاه و بلند، گرده بینه، الوار و تخته از جنس درختان توسکا، ممرز و راش عنوان کرد و گفت: همچنین در این راستا یک دستگاه اره موتوری در حین انجام کار قاچاق و دو دستگاه وسیله نقلیه حامل چوب آلات قاچاق نیز توقیف شد.

وی با اشاره به دستگیری شش نفر در این زمینه، خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی مفرفی شدند.

سرهنگ اکبری به شهرهای کشف چوب آلات قاچاق  و رفع تصرفات انجام شده نیز اشاره و تصریح کرد: در شهرستان های رضوانشهر، آستانه اشرفیه، سیاهکل، لنگرود و تالش  اراضی ملی تصرف شده رفع تصرف شد و چوب آلات قاچاق نیز توسط نیروهای حفاظتی شهرستان تالش کشف و ضبط شد.

 وی در ادامه به گستردگی عرصه های منابع طبیعی در استان اشاره کرد و یادآورشد: به رغم تلاش و اهتمام شبانه روزی خادمان انفال الهی، پاسداشت از این نعمات بزرگ الهی بدون کمک  و مشارکت مردم  امکان پذیر نیست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از  مردم استان و همچنین گردشگران و طبیعت دوستان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی جنگلی و مرتعی و یا قطع و حمل چوب آلات قاچاق مراتب را توسط خط ارتباطی ۱۵۰۴ که به صورت شبانه روزی آماده دریافت اطلاعات است، به یگان حفاظت اطلاع رسانی کنند.