رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تعداد کل بازرسی‌های انجام شده در زمینه قاچاق را ۶۳۰۳ فقره در حوزه صنفی دانست و گفت: سهم بیشتر کالا‌های مکشوفه در بخش غیر صنفی با یک هزار و ۱۷۵ فقره در سال گذشته بوده است که کلیه پرونده‌های متشکله پس از صورتجلسه به اداره کل تعزیرات برای اعمال قانون ارسال شدند.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تشکیل ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا توسط بازرسین این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: این پرونده‌ها در نتیجه انجام بیش از ۷ هزار و ۱۷۸ مورد بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های متولی و بازرسی‌های مستقل به صورت متوالی در طول سال انجام شده است.

اواشاره به اینکه تعداد بازرسی‌ها در قالب طرح‌های نظارتی در زمینه‌های مختلف در طول سال متفاوت است، تاکید کرد: این اقدامات غیر از انجام طرح‌های عمومی در حوزه نظارت بازرسی سازمان صمت از طریق طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، طرح مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، طرح مبارزه با قاچاق محصولات دخانی و همچنین طرح نوار ساحلی با رویکرد مبارزه با کالای قاچاق به صورت ویژه در طول سال ۹۸ انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تعداد کل بازرسی‌های انجام شده در زمینه قاچاق را ۶۳۰۳ فقره در حوزه صنفی دانست و اظهار داشت: سهم بیشتر کالا‌های مکشوفه در بخش غیر صنفی با یک هزار و ۱۷۵ فقره در سال گذشته بوده است که کلیه پرونده‌های متشکله پس از صورتجلسه به اداره کل تعزیرات برای اعمال قانون ارسال شدند.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌های متشکله بعنوان کالای قاچاق مکشوفه از مبلغ ۷ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال در سال ۹۸ تجاوز کرده است و قطعاً با متخلفین کالای قاچاق به منظور حمایت از تولیدات داخلی با قدرت و شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد. افزود:از وصول و ثبت ۵ هزار ۸۹۵ مورد گزارش مردمی تخلف به معاونت نظارت و بازرسی این سازمان در طول سال گذشته سخن گفت وعنوان کرد: یک هزار و ۵۸۵ مورد از این گزارشات توسط ۱۶۰ ناظر افتخاری به صورت نامحسوس در سطح استان گزارش شده است.

او مجموع بازرسی‌های انجام شده سال گذشته را بیش از ۲۱۳ هزار مورد عنوان کرد و گفت:این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۸ هزار ۷۰۹ پرونده به طور کلی به ارزش افزون بر ۴۵۶ میلیارد ریال شده که ۸۴۱ مورد این پرونده‌ها با ارزش بیش از ۱۰ میلیون ریال بوده است.

yjc