دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان با اشاره به رشد ۶۰ درصدی جوجه ریزی در این استان در مقایسه با سال گذشته، گفت: مشکلی برای تأمین مرغ پایان سال نداریم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فرهاد دلق پوش امروز  با اشاره به اجرایی شدن قانون انتزاع و تأمین و نظارت کالاهای اساسی مصرفی مردم توسط جهاد کشاورزی، اظهار کرد: تدابیری برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌های لازم نیز بر بازار انجام می‌شود، افزود: دو هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی در بهمن ماه توسط جهاد کشاورزی گیلان برای نظارت و آرامش بازار انجام شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار و استان گیلان با اشاره به تولید مرغ در استان، گفت: بر اساس گزارش جهاد کشاورزی ۶۰ درصد افزایش جوجه ریزی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و هیچ نگرانی برای تأمین مرغ ایام پایانی سال و نوروز وجود نداریم.

وی در مورد تأمین میوه شب عید نیز اضافه کرد: ۲۲۰ تن پرتقال از باغات استان و ۲۳۵ تن سیب هم از استان آذربایجان غربی خریداری و ذخیره سازی شده که جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای توزیع آن انجام می‌دهد.

دلق پوش با بیان اینکه سازمان صمت تاکنون با کمترین امکانات و تجهیزات به نظارت و بازرسی بازار پرداخته است، گفت: نظارت‌های میدانی و تخصصی قبل از تفویض وظایف جهاد کشاورزی با حداقل امکانات لجستیکی و نیروی انسانی در سطح استان انجام می‌شد و این روند نظارت در سطح گسترده همچنان در خصوص کالاهایی که تاکنون بر عهده سازمان صمت گذاشته شده با جدیت ادامه دارد.