رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به افتتاح ۲۰ طرح صنعتی دهه فجر در این استان، گفت: بهره برداری از ۲۲ واحد تولیدی در صنایع کوچک و متوسط گیلان نیز تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فرهاد دلق پوش اظهار کرد: دهه فجر امسال ۲۰ طرح صنعتی و تولیدی در حوزه‌های صنایع بسته بندی غذایی و شیمیایی و تولید قطعات در استان گیلان به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری برای این طرح‌ها ۵۳۳ میلیارد تومان است، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۳۹۰ نفر نیز اشتغال زایی شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۲۲ طرح در بخش صنایع کوچک و متوسط استان گیلان به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای خوبی با ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای کمک به واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی در استان گیلان پیش‌بینی شده بود، اضافه کرد: تاکنون دو هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

دلق پوش به جایگاه نخست گیلان در کشور در بخش پرداخت تسهیلات اشاره و تصریح کرد: مشکلات ۵۱۴ واحد تولیدی بررسی و نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها اقدام شده است.

وی ادامه داد: امسال اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی در گیلان تعطیل شود و هر ساله نیز تلاش می‌شود تعدادی از واحدهای راکد به چرخه تولید باز گردند.