مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: کشف و پرورش استعدادهای فکری کودکان با تکیه بر آموزه‌های دینی رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان محسوب می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سیدجلیل میر عظیمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح دوره‌های آموزش قرآن کریم بر ضرورت آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با اهمیت حفظ و به‌کارگیری آموزه‌های این کتاب آسمانی تاکید کرد و گفت: هم‌نشینی با قرآن در فردای آینده‌سازان ایران اسلامی تأثیر بسیاری دارد.

وی افزود: این امر در تربیت فرزندانی که افزون بر دانش و آگاهی، به تدین و تعهد تکیه‌دارند، کمک‌می‌کند و برگزاری دوره‌های قرآنی، منطبق با سیاست‌های فرهنگی کانون است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان ادامه داد: کشف و پرورش استعدادهای فکری کودکان با تکیه بر آموزه‌های دینی و فعالیت‌های کتاب‌محور، رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان محسوب‌می‌شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزش قرآن کریم در کانون را گامی برای تحقق این اهداف دانست و تصریح کرد: روش‌های آموزشی خلاقانه و غیر مستقیم این شیوه تدریس مبتنی با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی این مجموعه به‌شمارمی‌رود.

میر عظیمی اضافه کرد: برگزاری این دوره‌ها در کانون، اتفاق مبارکی است و چنانچه آموزه‌های قرآنی با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون ممزوج و آمیخته‌شوند، شاهد تربیت نسلی توان‌مند و باورمند خواهیم‌بود.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم از امکان عضویت رایگان و تخفیف در کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بهره‌مند می‌شوند.