سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: برنامه های هفته پژوهش این نهاد با عنوان «از مسأله شناسی تا معرفت شناسی» برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیدجلیل میر عظیمی با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های «از مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، افزود: بهره‌گیری از تمام فرصت‌ها در مرکز استان و مراکز فرهنگی هنری و همچنین همراه‌سازی دستگاه‌های فعال این حوزه در دستور کار قرار دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اهداف این برنامه، گفت: تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و جستجوگری در میان مخاطبان و تشویق و حمایت از پژوهش‌گران از مهم‌ترین اهداف این برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهش‌محور از اولویت‌های کانون پرورش فکری است و هفته پژوهش فرصتی برای مرور فعالیت‌های پیشین و ترسیم چشم‌انداز برنامه‌های مجموعه در این حوزه محسوب می‌شود.

میر عظیمی برگزاری نشست‌های آموزشی با حضور پژوهش‌گران و صاحب‌نظران این عرصه و همراه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را از جمله این برنامه‌ها اعلام‌کرد.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از مربیان و اعضای پژوهش‌گر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در فضای مجازی از دیگر برنامه عنوان و اضافه کرد: بازدید مربیان و اعضا از مراکز علمی‌تحقیقی و اجرای فعالیت‌های پژوهشی مربیان در کارگاه‌های عمومی برخط نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به روند فعالیت‌های پژوهشی کانون گیلان اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر فعالیت‌های پژوهش‌محور در مراکز فرهنگی هنری، بیش از ۳۰ اثر پژوهشی مربیان و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه «اقدام‌پژوهی»، «پایان‌نامه»، «تحلیل محتوا»، «مقاله و جستار» به دبیرخانه استانی رسید و پس از داوری، هفت اثر مربیان و ۹ اثر پژوهشی اعضا برای رقابت با آثار پژوهشی پژوهش‌گران کانون کشور به تهران ارسال شد.