فراخوان «قصه‌ایثار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، با معرفی 6 قصه‌گوی برگزیده به کارخودپایان‌داد.

به گزارش ندای گیلان،اسفندیار ضیایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آثار برگزیده مسابقه «قصه های ایثار»، اظهار کرد: این مسابقه با همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ اثر در قالب قصه به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده بود، افزود: هیئت داوران با در نظر گرفتن شاخصه قصه‌های ارسالی و جنبه‌های روایی، اثربخشی و تصویر آفرینی قصه‌ها در ذهن مخاطب، ارائه خلاقانه قصه از سوی قصه‌گو و ایجاد ارتباط صحیح و صمیمانه با مخاطب، شش اثر را به عنوان آثار برگزیده انتخاب کردند.

ضیایی ادامه داد: «هلیا میرزاخانیان» از مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی، «سیده یسنا جلالی چمنی» از کانون پرورش فکری صومعه‌سرا و «ستیا فرساد» از مرکز شماره ۲ کانون آستارا درگروه‌های سنی ۷ تا ۲۲ سال به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

وی همچنین اضافه کرد: در بخش قصه گویان بزرگسال نیز هیئت داوران «عباس عسکرزاده» از اسالم، «فاطمه نصیر» از فومن و «فاطمه حسن‌لو» از شهرستان رودبار را به عنوان آثار و نفرات برگزیده انتخاب کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان ادامه داد: این مسابقه همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر قصه‌گویی منتشر و امروز نفرات و آثار برگزیده خود را شناخت.