مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های کانون با اهداف تربیتی است، گفت: کشف و پرورش استعدادها از دیگر دستاورد این جشنواره ها است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سیدجلیل میرعظیمی امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان اظهار کرد: این حرکت‌ها زمینه ساز تحقق اهداف تربیتی است.

وی به محتوای تربیتی و معنوی آثار ارائه شده و تبیین تأثیر گذاری تولیدات فرهنگی هنری مناسب اظهار کرد: تولید و فراگیری سرود سلام فرمانده را می‌توان نمونه‌ای موفق در این خصوص ارزیابی کرد.

میرعظیمی به سابقه درخشان و ظرفیت‌های گسترده استان در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: توانمندی‌ها به برگزاری هر چه بهتر جشنواره‌های کانون و تقویت باورهای دینی و افزایش روحیه انقلابی مخاطبان کمک می‌کند و برای تحقق این اهداف نیز نیازمند حرکت‌های هم‌افزا هستیم.

وی نشاط بخشی به جامعه و کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان را از دیگر دست آوردها دانست و افزود: فرصت سازی برای معرفی استان گیلان به عنوان محل استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره سرود، از دیگر اهداف متصور و در دسترس است.

میرعظیمی به تشریح محورهای موضوعی جشنواره‌های سرود و هنرهای نمایشی کانون پرداخت و گفت: گروه‌های سنی ۷ تا ۲۲ سال از شرکت کنندگان در این رویدادها هستند.

مدیرکل کانون گیلان با اشاره به این موضوع که ۲۰ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۲ به ترتیب برای بارگذاری سرودها و ارسال فیلم آثار نمایشی در قالب لوح فشرده اعلام‌شده است، افزود: پس از پایش و ارزیابی، یک سرود کانونی و یک سرود غیر کانونی برای رقابت پایانی انتخاب می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری آثار منتخب استانی در عرصه هنرهای نمایشی را ۳ اثر اعلام کرد و گفت؛ قدردانی از خالقان تعداد دیگری از آثار نیز در دستور کار قرار دارد.