اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش درحالی است که همواره اخباری مبنی‌بر فشار نمایندگان به وزیر برای انتصاب برخی نیروها در سطوح مدیریتی ادارات آموزش و پرورش استان‌های مختلف به گوش می‌رسد.

ندای گیلان:اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش درحالی است که همواره اخباری مبنی‌بر فشار نمایندگان به وزیر برای انتصاب برخی نیروها در سطوح مدیریتی ادارات آموزش و پرورش استان‌های مختلف به گوش می‌رسد.

بهارستان‌نشینان که سال گذشته پس از پایان سال تحصیلی، وزیر علوم را به‌دلیل انتصاب‌هایش، از کابینه جدا کردند، امسال هم با پایان سال تحصیلی به سراغ وزیر آموزش‌وپرورش می‌روند.

روز گذشته در جلسه علنی مجلس و با اعلام دهقان عضو هیأت رئیسه، طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش براساس ماده ٢٢١ آیین‌نامه داخلی مجلس و بند ٨٩ قانون اساسی اعلام وصول شد.

گیل نگاه نوشت:در طرح استیضاح فانی که به امضای ۶۴ نماینده مجلس نهم رسیده، مواردی از قبیل ناتوانی وزیر در جلب رضایت نیروها و کارکنان آموزش و پرورش، ناتوانی در جلب توجه دولت به اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه آن، بی‌توجهی به وضع مدارس کشور و تبدیل مدارس به مدارس خودگردان برخلاف اصل ٣٠ قانون اساسی، ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به مراتب از متوسط کشور کمتر است، ناکارآمدی وزیر در جلب نظر دولت برای تامین معیشت فرهنگیان، شاغل و بازنشسته و اعطای امتیازاتی مشابه سایر ارگان‌ها به فرهنگیان، ناتوانی وزیر در حذف تفاوت‌ها در حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها، عدم رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه، نداشتن برنامه مدون و عملیاتی برای غنی‌سازی و ارتقای بهره‌وری برنامه‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت‌بخشی در محتوای برنامه‌های آموزشی و استقرار توسعه و عدالت آموزشی به‌خصوص در مدارس شبانه‌روزی، از دلایل استیضاح وزیر ذکر شده است.

اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش درحالی است که همواره اخباری مبنی‌بر فشار نمایندگان به وزیر برای انتصاب برخی نیروها در سطوح مدیریتی ادارات آموزش و پرورش استان‌های مختلف به گوش می‌رسد.

از میان نمایندگان استان گیلان نیز نام جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت و ابوذر(ایرج) ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در بین نمایندگان امضا کننده این طرح استیضاح دیده می شود.estizahamoozesh1-406x498estizahamoozesh2-369x498