مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به کاهش 12 درصدی صنایع آلاینده در گیلان گفت: در مجموع صنایع آلاینده از 85 واحد به 75 واحد کاهش یافت.

به گزارش ندای گیلان،محمدپور در گفتگویی در خصوص تشریح برنامه های  اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در سالجاری اظهار داشت:این اداره کل در  حوزه های مختلف محیط زیست اعم از نظارت و پایش ، محیط طبیعی و به ویژه بحث تالاب به دلیل اهمیت  خاص و استراتژیک ان و همچنین ساخت ، تجهیز و بازسازی  ادارات و پاسگاههای تابعه اقدامات متعدد و مثمر ثمری به انجام رسانده است .

وی گفت  شاخص های مهم در حوزه نظارت و پایش و محیط انسانی را می‌توان به عنوان نمونه تعداد2576 مورد پایش  در سال 96 نامبرد  که شامل پایش های صنعتی ، خدماتی و تجاری بوده که این امر منجر به کاهش 12 % صنایع آلاینده شد و  در مجموع صنایع آلاینده از 85 واحد به 75 واحد کاهش یافت.

مبحث بعد در این زمینه می توان پایش کیفی رودخانه های مهم استان را عنوان کرد که در نتیجه آن مقرر شد  ؛  احداث سیستم فاضلاب شهری  در   شهرهای  بزرگ در دستور کار آب و فاضلاب قرار گیرد و  موضوع مهم دیگر ساماندهی مرکز دفن زباله سراوان و صدور مجوز احداث تصفیه شیرابه  می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان افزود پيگيري موضوع اصلاح 3 كارخانه كمپوست موجود استان جهت افزايش ظرفيت از 300 تن در روز در ابتداي سال به 600 تن (در شهرهای تالش و لنگرود ) را میتوان از  عملکرد های شاخص اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در حوزه نظارت و پایش   نام برد .

 

دکتر محمدپور افزود شاخص های مهم در حوزه محیط طبیعی هم تعیین اعتبار و انعقاد قرارداد  جهت مشخص شدن حق آبه تالاب بود  ؛ که به صورت پایلوت برروی تالاب امیر کلایه و انزلی و همچنین پارک ملی بوجاق انجام شد. فعالیت دیگر در این زمینه  پیگیری برای تدقیق مناطق چهارگانه براساس آگهی رسمی روزنامه در پناهگاه حیات وحش لوندویل ، سلکه ؛ سرخانکل ، چوکام ، امیرکلایه و مناطق حفاظت شده لیسار و جوکندان و سیاه کشیم  بود  .

وی تصریح کرد تشریح تصویری پیشرفت پروژه احیای تالاب انزلی توسط نصب بیلبورد در مرکز شهر را  هم میتوان از فعالیتهای مهم در عرصه محیط طبیعی این اداره کل برشمرد .

 مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین  از تکمیل و بازسازی مرکز بازدیدکنندگان لوندویل آستارا ؛ ساخت و ساز   و افتتاح پاسگاه  محیط بانی جواهردشت  ؛ ساخت و افتتاح اداره محیط زیست آستانه اشرفیه  ساخت و افتتاح  اداره پارک ملی و محیط بانی بوجاق ،ادامه ساخت اداره محیط زیست شفت ؛ پاسگاههای محیط بانی لوندویل و پارک طبیعت گردی  از شاخص های مهم در حوزه توسعه مدیریت منابع خبر داد.