کارگران کشتارگاه پرندک خزر صومعه سرا در حالی مقابل استانداری گیلان تجمع کردند که علی رغم داشتن حکم قضایی قادر به احقاق مطالبات خود نیستند.

به گزارش ندای گیلان ،ارديبهشت ماه سالجاری كشتارگاه پرندك خزر صومعه سرا به دليل مسائل بهداشتي تعطيل شد ،درحالیکه كارگران این واحد بين 6 تا 14 ماه حقوقی دریافت نکرده بودند.

بعداز تعطيلي اين كارگاه حدود 4ماه طول كشيد تا کشتارگاه مشكلات بهداشتي را رفع کند و طي اين مدت  تمام 100 كارگر خود را علی رغم داشتن معوقات اخراج كرد.

شهريورماه سالجاری كشتارگاه مجدداً با استخدام کارگران جدید شروع به کار کرد بدون اينكه براي كارگران اخراجي بازگشت به كار بزند يا مطالباتشان را پرداخت كند.

پس از اين ماجرا كارگران کارگاه مذکور براي شكايت به اداره كار مراجعه كرده و چند ماه طول كشيد تا حكم صادر شد و همه كارگران حكم مطالبات خود را اخذ کردند.

کارگران بعد از دريافت حكم به اجراي احكام دادگستري مراجعه كردند و قرار شد براي مصادره اموال اقدام شود.

پس از صدور  این حکم ،تمام اموال واحد مذکور از قبيل ساختمان ،ماشين آلات، زمين ها و… توسط وكلاي آن در ازاء 3 ميليارد تومان بدهي، در رهن بانك كشاورزي برده شد تا عملاً راه مصادره اموال را به روي كارگران ببندد.

اکنون 100 كارگر که اغلب از اقشار ضعیف جامعه هستتد با حكم مطالبات خود بلاتكليف مانده اند و از سویی امکان گرفتن حکم جلب برای مالك اين کارگاه را ندارند و از سوی ديگر بانك تمام اموال این فرد را در رهن خود در آورده است.

كارگران کارگاه مذکور ماه گذشته طي يك تجمع مقابل فرمانداري صومعه سرا از مسئولين خواستار راه حلی براي مشكل خود شدند.

فرمانداري صومعه سرا شوراي تأمين تشكيل داد و از بانك كشاورزي خواست كه اين كشتارگاه را به مزايده بگذارد تابانك و كارگران به مطالبات خود برسند. ولي تا كنون بانك کشاورزی هيچ اقدام مؤثري انجام نداده است.

photo_2016-11-15_22-06-49

یکی از کارگران در حاشیه تجمع مقابل استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان اظهار داشت:از مسئولان می خواهیم تا بانك كشاورزي را مجاب کنند يا كشتارگاه را از رهن خود خارج كند تا كارگران بتوانند با حكم خود مصادره اموال كرده و به مطالبات خود برسند يا آن را به مزايده بگذارد.

به گفته کارگران،پرندک خزر مبلغي نزديك به ارزش ملك کشتارگاه بدهی دارد.

این کارگاه  1 ميليارد تومان به تأمين اجتماعي ، بالغ بر 1 میلیار به اداره ماليات ، بالغ بر 1 میلیار به كارگران ،بیش از 3 میلیارد به بانك كشاورزي و …  بدهکار است که جمع آن به بیش از 13 ميليارد تومان می رسد.

photo_2016-11-15_22-06-43

این درحالی است که ارزش این كشتارگاه کمتر از 15 ميليارد تومان است و بگفته کارگران، وكلاي كشتارگاه در پي آن هستند كه پروسه مزايده را يكسال به تعويق بیندازند تا مقدار بدهي کارگاه از ارزش ملك بيشتر شده و راه براي اجرای آن بسته شود.

به گزارش ندای گیلان،مسئولین گیلان قول داده اند این ماجرا را طی 15 روز کاری پیگیری و راه حلی را پیش روی کارگران کشتارگاه پرندک خزر صومعه سرا بگذارند.

ندای گیلان این ماجرا را تا رسیدن کارگران به تمام حقوق و مطالباتشان با تمام قوا پیگیری خواهد کرد.”

photo_2016-11-15_22-07-08 photo_2016-11-15_22-07-04 photo_2016-11-15_22-07-19 photo_2016-11-15_22-07-16