انتخابات هیات فوتبال گیلان تابستان امسال، با حضور چند چهره شاخص بدل به یک انتخابات مهم و کلیدی در استان خواهد شد.

ندای گیلان:عصر تدبیر نوشت: انتخابات هیات فوتبال گیلان تابستان امسال، با حضور چند چهره شاخص بدل به یک انتخابات مهم و کلیدی در استان خواهد شد. شنیده ها حکایت از حضور احتمالی چند چهره نام آشنا در این انتخابات دارد. اشخاصی که بعضا بیش از ورزشی بودن، سابقه سیاسی در کارنامه خود دارند. سابقه ای که نه تنها بخت آنها را کاهش نمی دهد بلکه شاید به دلیل متنفذ بودن از آنها چهره ای گره گشا برای فوتبال گیلان بسازد.

انتقادات در ماه های منتهی به انتخابات هیئت فوتبال زیاد شده است، مصاحبه های انتقادی پیشکسوتان استان از قبیل غفور جهانی، بهمن خان صالح نیا، مجید جهانپور و دیگر کارشناسان به دلیل نقش منفعلانه ریاست هیئت نسبت به اتفاقات پیش آمده زیاد شده است.

از جمله مشکلات فوتبال گیلان می توان به سقوط داماش، مشکلات چوکای تالش، عدم صعود سپیدرود، فراموشی شهرداری لنگرود، وضعیت نابسامان ملوان، عدم توجه به تیم های پایه و شائبه اولویت قرارداد های خانوادگی در تیم های فوتبال استان نسبت به مصالح فوتبال اشاره کرد.

از میان نامهایی که به گوش می رسد از چند گزینه به عنوان جدی ترین بخت های تصدی ریاست هیات فوتبال گیلان یاد می شود که در این میان می توان به افراد ذیل اشاره کرد:

۱- دکتر حسن تامینی

نماینده فعلی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که عضویتش در هیئت مدیره باشگاه سپیدرود رشت و سابقه ورزش فوتبال بعنوان بازیکن نشان از علاقمندی وی به حضور در راس یکی از مهمترین هیئت های ورزشی دارد. وی پیش تر نیز نسبت به این موضوع ابراز تمایل کرده است. تامینی در صورت ورود به انتخابات یکی از جدی ترین گزینه های ریاست هیات فوتبال گیلان خواهد بود.

۲-دکتر محمدعلی ثابت قدم

شهردار فعلی رشت و ریاست هیئت عامل بانک شهر در استان، که پتانسیل استفاده از ظرفیت شهرداری های استان و بانک شهر در حمایت از تیم های فوتبال را دارد. ارتباط خوب با مسئولین استان از دیگر ویژگی های مثبت اوست، وی چندی پیش از تمایلش جهت ورود به انتخابات سخن گفته است.

۳-محمدابراهیم خلیلی

شهرداری رشت، معاونت اداری مالی باشگاه پرسپولیس و قائم مقامی اداره کل تربیت بدنی تهران از سوابق ایشان است. کاندیدای هیئت ورزش های همگانی استان گیلان که در آخرین روز از رقابت انصراف داد، نیز جهت حضور در انتخابات هیات فوتبال گیلان ابراز تمایل کرده است.

۴- قربانعلی الماسخاله

رییس فعلی هیات فوتبال که نحوه مدیریتش در فوتبال استان و حضور پسر وی در تیم های فوتبال رشت و قرارداد های مالی اش، حضور یار دیرینه وی حاج حسین قلیزاده به سمت سرپرستی تیم داماش و سپس قائم مقامی این باشگاه انتقادات در مورد عدم مواضع بیطرفانه بعنوان متولی فوتبال استان را در پی داشته است؛ همه و همه حکایت از این دارد که وی کار سختی را برای ریاست مجدد در پیش رو دارد.

۵-  میر شهاب مومنی

نائب رییس فعلی هیئت فوتبال از خبرگان ورزش استان بوده است. معاون ورزشی اسبق اداره کل تربیت بدنی و مشاور عالی اداره کل از سوابق میر شهاب مومنی می باشد. شاید بخت مومنی برای ریاست هیئت فوتبال بیش از الماسخاله باشد.

۶- حاج نقی هدایتی

رییس فعلی هیئت کشتی استان گیلان که کارنامه درخشانی در دوره ریاست بر این هیئت از خود برجای گذاشته و از منتقدان جدی مدیریت حال حاضر مدیریت فوتبال استان بشمار می رود. وی سابقه مدیریت در باشگاه مقاومت بسیج استان، سرپرستی تیم فوتبال پگاه در لیگ و مسئولیت کمیته فوتبال ساحلی استان را دارد. برگزاری منظم لیگ کشتی استان٬ میزبانی مسابقات کشوری کشتی ساحلی و سرپرستی تیم ملی کشتی ساحلی ایران و کسب مدال در مسابقات قهرمانی  آسیا از جمله نکات برجسته سوابق وی در دوره کوتاه ریاست وی بر کشتی استان می باشد.

۷- یونس رنجکش

در این میان اما زمزمه های حضور یونس رنجکش که کارنامه درخشانی در ساماندهی امور نجات غریق و سواحل استان و مسائل مربوط به داماش و ملوان داشته است در این انتخابات بسیار امید بخش تر از سایر گزینه ها به نظر می رسد. اما هنوز نمیتوان رنجکش را از گزینه های جدی این انتخابات دانست.

عملکرد منفعلانه هیات فوتبال در حل مشکلات فوتبال استان از یک سو و نقش تعیین کننده مسعود رهنما که همواره دغدغه هواداران خونگرم فوتبال در استان بخصوص رشت و انزلی را داشته است سبب گردیده تا بار مسئولیت امور فوتبال استان و پیشرفت آن بر دوش اداره کل ورزش و جوانان بیفتد و به همین دلیل چشم ها به انتخابات آتی هیات فوتبال دوخته شده تا شاید این بار سرنوشت فوتبال در این استان به شکل دیگری رقم بخورد.

حال باید منتظر لیست نهایی ثبت نام تا روز های آینده  و انتخابات تابستان فوتبال بمانیم تا مشخص گردد چه کسی رییس هیات فوتبال گیلان می شود.