رهنما گفت: بنده چه حضور داشته باشم و چه نباشم ،گیلان در المپیک آینده خواهد درخشید.

مسعود رهنما مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در نمایشگاه مطبوعات گیلان در پاسخ به سوالی در خصوص حواشی مطرح شده اخیر گفت : بنده فکر می کنم ورزش بدون حاشیه نیست ، در استان خود به عنوان چهره ملی بودم و چهار سال است که مدیریت اداره کل ورزش و جوانان گیلان بر عهده ی من است و نتایج فعالیت ام مشخص می باشد .

وی افزود : باید بر اساس عملکرد افراد قضاوت شود و البته حاشیه هم وجود دارد و بنده به آن حواشی فکر نمی کنم بلکه به مسیر خود حرکت می کنم.

رهنما با اشاره به کسب مدالهای مختلف توسط ورزشکاران گیلانی اضافه کرد : مدالهایی که هرگز در ورزش گیلان کسب نشد در سالهای اخیر به دست آمد و این نشان می دهد که سطح توقعات ،نوعی زیاده خواهی است.

وی تصریح کرد : در گذشته گیلان عضو تیم ملی اسب دوانی نبود ، مدال جهانی در ژیمناستیک چه زمان برای گیلان بدست آمده بود؟ چه زمان گیلان قهرمان جهان و آسیا در رده ی بزرگسالان تکواندو بود؟ ، چه زمانی بانوان در ورزش گیلان خوش درخشیدند؟ در حال حاضر 50 درصد مرغوبیت مدال های قهرمانی جهان در سه رده سنی کاراته متعلق به گیلانیان است .

وی با اشاره کسب مدالهای قهرمانی در کاراته اظهار داشت : از 34 نفر بازیکن کاراته در مسابقات دو نفر مدال طلا کسب کردند که یک نفر گیلانی است و یک مدال نقره نیز مربوط به گیلان می باشد آنهم با وجود سه بازیکن اعزامی به مسابقات.

رهنما افزود : تیم سپیدرود پس از 40 سال به لیگ برتر فوتبال راه یافت و بنده در تمام طول فعالیتم تلاش بسیاری برای سربلندی ورزش گیلان کرده ام در ادامه ی راه به خداوند توکل می کنم و قرآن و نهج البلاغه را سرلوحه ی کار خود قرار خواهم داد.

وی با اشاره به نامه ی امیر المومنین (ع) به مالک اشتر اظهار کرد : امیر مومنان در نامه ای می فرماید :با افراد به اندازه ی مروت خود رفتار نکن بلکه به اندازه ی ارزش با آنان برخورد کن. بنده معتقدم این سخن امام علی (ع) بسیار حایز اهمیت است چون وقتی برخورد با مروت باشد برخی به اشتباه می افتند و توقع زیاد ایجاد می شود .

رهنما در خصوص افق ورزش گیلان افزود : بنده چه حضور داشته باشم و چه نباشم ،گیلان در المپیک آینده خواهد درخشید.

وی در زمینه  برگزاری مسابقات جهانی کاراته که در روزهای گذشته در اسپانیا انجام شد گفت : در حدود هشت ماه است که عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته هستم ، جز ممتحنین و جز سه نفری بودم که ورقه های مربی گری را تصحیح می کردم .به واسطه ی اینکه کاراته به المپیک راه پیدا کرده جلسات پرمحتوایی داشتیم چون راه کاراته برای المپیک از مسیر پیشنهاداتی است که از طریق کمیته فنی برای هیات اجرایی می رود.

وی در پیامی به مردم گیلان گفت : زاده  روستاهای گیلان هستم و همه چیز من گیلان است .امیدوارم که استان گیلان در کنار طبیعت زیبا و سرسبزی که دارد به توسعه ی همه جانبه و جایگاه واقعی خود برسد و نیاز به همدلی برای رشد فرزندان گیلان داریم.