فرماندار رشت خبر با بیان اینکه در شهرستان رشت ۵۴۲ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است، افزود: از این تعداد ۲۳۸ شعبه مختص شهر رشت پیش بینی شده است.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی در گفتگویی با اشاره به روزهای پایانی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم در این انتخابات پیش رو نقشه دشمنان انقلاب و نظام را خنثی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان رشت ۵۴۲ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است، افزود: از این تعداد ۲۳۸ شعبه مختص شهر رشت پیش بینی شده است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه انتخابات در شهر رشت به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد، گفت: ۱۲ هزار نفر در قالب عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در شهرستان رشت مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به این افراد طی هفته‌ها و روزهای گذشته انجام شده است، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات پرشور، سالم و امن با حضور حداکثری را برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت با اشاره به اینکه شهر پیربازار برای نخستین بار در انتخابات شوراهای شهر حضور دارد، گفت: در مجموع ۳۹۹ نامزد برای نشستن برای کرسی‌های شورای شهر شهرستان رشت با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رشت با ۲۸۸ نفر بیشترین نامزد تأیید شده را دارد، اضافه کرد: در شهر رشت ۱۱ نفر به عنوان عضو اصلی و ۷ نفر علی البدل و در سایر شهرهای تابع ۵ نفر عضو اصلی و ۳ نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند شد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه زمان رأی گیری از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد ماه آغاز و تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ادامه دارد، افزود: در سال‌های گذشته به ازای هر ۵ شعبه یک نماینده از سوی نامزدها اعلام می‌شد اما با توجه به وضعیت کرونا تصمیم گیری در این مورد برعهده ستاد استانی مقابله با کرونا قرار دارد که بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

مهر