شهردار رشت با تأکید بر این نکته که پیاده راه یک واقعیت است که برای آن هزینه شده است، گفت: باید از پیاده راه استفاده کرد اما باید این طرح موردبازنگری قرارگرفته و اصلاح شود، طرح‌ها در تمام دنیا سیال هستند و به‌روزرسانی می‌شوند.

به گزارش ندای گیلان،مسعود نصرتی شامگاه چهارشنبه در یک‌صد و سومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز گیلان اظهار کرد: معتقدم در قدم اول باید وضعیت خانواده شهرداری را ساماندهی کرد تا این خانواده بتواند به مشکلات شهر برسد، در ابتدا کار، با ۴ ماه عدم پرداخت حقوق مواجه بودیم که در قدم نخست تلاش کردیم این معضل را ساماندهی کنیم و سپس برای اینکه وضعیت شهر را کمی بهبود دهیم به وضعیت آسفالت شهر توجه ویژه کردیم.

وی گفت: به‌روزرسانی دو کارخانه آسفالت شهرداری و فعالیت مجدد آن‌ها و تعمیر و آماده‌سازی ماشین‌آلات راه‌سازی و مجوزهای لازم برای فراهم کردن شن و ماسه از قدم‌های بعدی ما بود.

شهردار رشت با اشاره به بحران برف سال گذشته در رشت تصریح کرد: کار تعمیرات و آماده‌سازی ماشین‌آلات برف‌روب و سایر اقدامات اولیه آماده‌سازی را انجام دادیم.

نصرتی بابیان اینکه شهر، موتور مولد توسعه است، افزود: حوزه تجارت، بازرگانی و اصناف یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این توسعه هستند، باید نگاه شهرداری و اصناف یک نگاه توسعه‌ای، با دقت و باهدف باشد تا نتیجه آن اشتغال‌زایی پایدار و خلق ثروت باشد.

شهردار رشت بابیان اینکه برای حوزه اصناف احترام خاصی قائل است، بیان کرد: حدود ۳۶ میلیون نفر گردشگر سالیانه ثابت در این کشور وجود دارد و باید پرسید که حوزه اصناف چه مقدار برای جذب این تعداد گردشگر آمادگی دارد؟

وی با اشاره به انتقادات رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان در خصوص پیاده راه فرهنگی رشت و بی آرتی گفت: درزمینهٔ بی آرتی مصوبه‌ای داریم که جداسازهای فعلی برداشت‌شده و مسیر از اتوبوس بی آرتی به مسیر اتوبوس ویژه تبدیل شود.

نصرتی با تأکید بر این نکته که پیاده راه یک واقعیت است که برای آن هزینه شده است، افزود: باید از پیاده راه استفاده کرد اما باید این طرح موردبازنگری قرارگرفته و اصلاح شود، طرح‌ها در تمام دنیا سیال هستند و به‌روزرسانی می‌شوند و چون قرار است به شهروندان خدمات‌رسانی بهینه صورت گیرد باید بازنگری‌ها و به‌روزرسانی‌ها در خدمت شهروندان باشد.

شهردار رشت بیان کرد: ما در حال بازنگری این طرح هستیم اما باید حوزه کسب و پیشه نیز در کنارمان باشند.

وی در خصوص عوارض تابلوهای مغازه‌ها نیز به تشکیل کارگروه مشترک و بررسی این مسائل در آن اشاره کرد و گفت: همین مشکل در دریافت عوارض خودروها هم وجود دارد، ۸۰ هزار اتومبیل در رشت وجود دارد که تنها ۲۷ هزار عدد از آن‌ها عوارض پرداخت کرده‌اند که باید این مشکل را نیز به نحوی حل کنیم.