شهردار رشت:اخلاق حسنه که در قرآن کریم بر آن تاکید شده است؛ می تواند در بهبود رفتار روزمره ما اثرگذار باشد

به گزارش ندای گیلان از رشت،پنجمین محفل از محافل دهگانه انس با قرآن کریم به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و با همکاری شهرداری منطقه پنج در مسجد بلال رشت برگزار شد
ثابت قدم ،شهردار رشت در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) از حضور مردم در این محفل تشکر کرد و گفت : سعادتی شد تا در محافل انس با قرآن کریم در مساجد محلات مختلف شهر در جمع مردم حضور داشته باشیم.

شهردار رشت با اشاره به شب عزیز میلاد امام حسن مجتبی(ع) افزود: ان شاء الله بتوانیم استفاده لازم از این ایام را در خلقیات و روحیات و زندگی روزمره و آتی خود ببریم و از کج روی ها و تندروی ها دوری کنیم و در گفتار و رفتار و اعمال خود، اعتدال را در پیش بگیریم و در حوزه مسئولیتی خود این اعتدال را ایفا کنیم.
دکتر  ثابت قدم در ادامه به سوره مبارکه آل عمران اشاره کرد و گفت : اخلاق حسنه که در قرآن کریم بر آن تاکید شده است؛ می تواند در بهبود رفتار روزمره ما اثرگذار باشد.

وی همچنین قرآن کریم را سرمشق و سرلوحه زندگی دانست و افزود: در ماه رمضان که ماه نزول قرآن است؛ این نقش دوچندان ایفا می شود و اگر یادگیرنده خوبی باشیم از انحرافات روزمره زندگی ما جلوگیری خواهد کرد.
شهردار رشت در ادامه به موضوعات مرتبط با محله قلعه سرا پرداخت و تصریح کرد: یکی از محلاتی که نیاز به توجه بیشتری دارد همین محله قلعه سرا است و از سال گذشته با کمک شهرداری منطقه پنج تلاش کرده ایم تا اقدامات مثبتی در این محدوده انجام شود.

دکتر ثابت قدم ایجاد مسیر تردد عابر پیاده را یکی از رویکردهای شهرداری رشت در این منطقه عنوان کرد و گفت: ان شاء الله با تعمیم این مسیر، این سمت خیابان هم مشمول این مسیر تردد خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح پل عابر پیاده در نزدیک ترین نقطه به این محله خبر داد و افزود : در سال جاری با راه اندازی این پل عابر پیاده مشکلات ترددی کمتر خواهد شد.

دکتر ثابت قدم همچنین زمین ورزشی و سرانه فضای سبز را از دیگر مشکلات این محله معرفی کرد.

به گزارش ندای گیلان، قرائت قرآن و اهدای جوایز به قید قرعه از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در پنجمین محفل انس با قرآن کریم بود.

در این محفل دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، فرانک پیشگر عضو شورای اسلامی شهر رشت، محمدتقی عبداللهی مدیر شهرداری منطقه پنج رشت، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، زینب فلک دوست مشاور شهردار رشت در امور بانوان و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند