مدیرکل پست گیلان از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبارات ملی به پست استان خبر داد و گفت: تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پست گیلان به‌روزرسانی شده است.

ندای گیلان:ابوالفضل باقری‌منش با اشاره به اینکه شبکه پستی بزرگ‌ترین شبکه ارتباطی کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: قدمت پست در ایران به 2500 سال می‌رسد.

وی به تحولات شگرف پست ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز پست ایران با توجه به نوآوری‌های انجام شده، دارای پیشرفت‌های بسیاری است.

باقری‌منش فعالیت‌های پست گیلان را در سه بخش فیزیکی، الکترونیکی و مالی خواند و بیان کرد: امر مذکور نشان‌دهنده اطمینان مردم به پست استان است و با توجه به پیشرفت‌های الکترونیکی مردم همچنان پست را به عنوان سازمانی ایمن برای جابه‌جایی مرسوله‌های خود می‌دانند.

مدیرکل پست گیلان از فعالیت 747 واحد پستی در استان خبر داد و تصریح کرد: شش ماه نخست امسال 46 درصد رشد ترافیکی مرسوله‌های پستی در گیلان داشتیم.

وی به فعالیت 600 نفر در دفاتر آی.سی.تی گیلان اشاره کرد و گفت: دفاتر آی.سی.تی روستایی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

باقری‌منش با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از خدمات سازمان‌ها توسط دفاتر آی.سی.تی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های جانی و مالی مردم از اهداف فعالیت پست است.

مدیرکل پست گیلان به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارائه خدمات سازمان‌ها توسط دفاتر آی.سی.تی تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از سازمان‌ها قانون مذکور را به خوبی اجرا کردند.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مرسوله‌های پستی ایران نسبت به کشورهای اروپایی و حتی آسیایی، اظهار کرد: سرانه ترافیکی پست در برخی از کشورها به 400 مرسوله می‌رسد و این رقم تا پایان سال گذشته در ایران 20 مرسوله است و این موضوع نشان می‌دهد مردم هنوز به طور مستقیم به اداره‌ها مراجعه می‌کنند.

باقری‌منش بر الزامی بودن ارائه خدمات دستگاه‌ها توسط دفاتر آی.سی.تی اشاره کرد و افزود: نقش پست در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای توسعه جامعه حائز اهمیت است.

مدیرکل پست گیلان از جابه‌جایی روزانه 300 مرسوله پستی توسط نامه‌رسانه‌ها در استان خبر داد و بیان کرد: قرارداد توزیع کالابرگ نفت سفید با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان منعقد شده و روستائیان کالابرگ خود را از طریق دفاتر آی.سی.تی در روستاها دریافت می‌کنند.

وی به‌روزرسانی خدمات پستی را از موضوع‌های مهم خواند و تصریح کرد: سال گذشته پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای ارتقأ و به‌روزرسانی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پست گیلان اختصاص پیدا کرده است./فارس