مدیرکل پست بانک گیلان از پرداخت ماهانه 35 میلیارد ریال حقوق به چهار هزار نفر مستمری‌بگیر از طریق این بانک در استان خبر داد

به گزارش نداي گيلان: محمدزمان فداکار با اشاره به مصارف و منابع 103 درصدی پست بانک گیلان از ابتدای امسال تاکنون اظهار کرد: حد مطلوب در نظام بانکداری باید 75 درصد باشد و عدد مذکور نشان‌دهنده مصرف‌کنندگی تسهیلات در استان است.

وی به مشخص شدن ترکیب سهم منابع ارزان قیمت و گران قیمت در پست بانک گیلان اشاره کرد و افزود: در بخش مصارف نیز وضعیت منابع ارزان قیمت و گران قیمت مشخص شده است.

فداکار از رشد 14 درصدی مانده مطالبات پست بانک گیلان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: پایان اسفند ماه سال 93 نسبت درآمد به هزینه پست بانک استان 96 درصد بود و زیان‌ده بودیم و این عدد اکنون به 172 درصد رسیده است.

مدیرکل پست بانک گیلان با بیان اینکه 2 هزار و 90 میلیون ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت کردیم، تصریح کرد: 19 طرح زودبازده در پست بانک گیلان با تسهیلات 5 هزار و 500 میلیون ریال مصوب شده است.

وی به تسهیلات پرداختی از محل صندوق توسعه ملی توسط پست بانک گیلان اشاره کرد کرد و گفت: 10 میلیارد ریال مبلغ اعتباری از ستاد ابلاغ شده که 371 درصد رشد را نشان می‌دهد.

فداکار با اشاره به تصویب 38 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی توسط پست بانک گیلان، خاطرنشان کرد: 13 میلیارد ریال از تسهیلات مذکور پرداخت شده است.

مدیرکل پست بانک گیلان از پرداخت یک‌هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری، ازدواج و درمان در سال 93 خبر داد و یادآور شد: ماهانه 35 میلیارد ریال حقوق چهار هزار نفر از مستمری‌بگیران در استان توسط بانک مذکور پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه 130 هزار پست بانک کارت به مردم در گیلان ارائه شده است، اظهار کرد: 550 دفتر شهری و روستایی پست بانک در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند و 64 درصد از منابع استان را به خود اختصاص دادند.

فداکار به سفر رئیس جمهور در ابتدای امسال به گیلان اشاره کرد و افزود: در بخش نامه‌های سفر رئیس جمهور تعداد 107 مورد به مبلغ 3 هزار و 470 میلیون ریال به تصویب رسیده و متقاضیان به شعبه‌های استانی معرفی شدند.

مدیرکل پست بانک گیلان از پیگیری‌های ویژه برای پرداخت تسهیلات از طریق این بانک به متقاضیان خبر داد و گفت: امسال یک‌هزار و 600 وام ازدواج از طریق پست بانک استان به متقاضیان پرداخت می‌شود.