استاندار گیلان گفت: آسیب های ناشی از بارش شدید باران در استان ، بررسی و تسهیلات اعتباری کوتاه مدت به آسیب دیدگان پرداخت می شود.

به گزارش ندای گیلان دکتر نجفی پس از بازدید از مناطق آبگرفته شهرستان های لنگرود و لاهیجان گفت : نهادهای خدمات رسان با سرعت، خرابی ها و خسارت های ناشی از بارندگی ها را بررسی کنند و به تک تک خانه های آسیب دیده میروند و سپس پیگیری می کنیم تا تسهیلات اعتباری کوتاه مدت برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شود.
وی درباره آسیب های ناشی از بارش شدید باران طی بامداد امروز در استان خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه بامداد تماسهایی با فرمانداران سراسر استان داشتم اما بیشترین میزان بارندگی در شرق گیلان بویژه در شهرهای لاهیجان و لنگرود به میزان 270میلیمتر بوده است.
دکتر نجفی با بیان اینکه خسارت های ناشی از این بارش ها در لنگرود بیشتر بوده است گفت: بارش شدید باران به منازل و اساسیه چند صد خانوار آسیب وارد کرد.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مدیران شهرستان های یادشده پای کار بودند، گفت: هم اکنون در شهرستان لاهیجان وضعیت عادی است ولی در بعضی روستاهای لنگرود مانند دیوشل و تالش محله هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید با تلاش و همت، اوضاع به حالت عادی برگردد.
وی یادآور شد: بخشی از امکانات برای اسکان موقت مسافرانی که دچار مشکل شده بودند، اختصاص یافت و توسط جمعیت هلال احمر کمک های اولیه به آنان ارائه شد.
به گفته دکتر نجفی ، 120 خانوار مسافر در ورزشگاه اصلی شهرستان لاهیجان ، 50 خانوار از مسافران رودسر در مسجد 72 تن و سرپل این شهرستان و 70 خانوار مسافر در بقاع متبرکه لنگرود اسکان یافته اند و به آنان پتو و آذوقه اولیه داده شده است.
استاندار گیلان پیش از ظهر امروز (جمعه) با حضور در شهرستان های لنگرود و لاهیجان، از مناطقی که بر اثر بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شده بودند، بازدید کرد و در جریان خدمات رسانی به مردم ، رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی و نحوه کمک رسانی به مسافران و شهروندان قرار گرفت.