سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان تاکنون ۶۰۰ هزار اشتغال ایجاد کرده اند، افزود: در صورت توسعه این شرکت‌ها حدود ۴ میلیون اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،عباسی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران به بررسی موانع و راهکار‌های ایجاد و توسعه کسب و کار‌های نوپا، نوآور و شرکت‌های دانش بنیان در صحن علنی مجلس با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزرای اقتصاد و علوم، رئیس سازمان تامین اجتماعی و قائم مقام بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: امروز ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت نوآور و دانش بنیان داریم که گردش مالی آن‌ها به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان تاکنون ۶۰۰ هزار اشتغال ایجاد کرده اند، افزود: در صورت توسعه این شرکت‌ها حدود ۴ میلیون اشتغال ایجاد خواهد شد.
آقای عباسی گفت: باتوجه به بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی که نخبه هستند و آمادگی دارند تا کارآفرین باشند باید موانعی که در سر راه آن‌ها وجود دارد برداشته شود.
وی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را به دو بخش کلان و زیست بوم تقسیم کرد و افزود: ظرف نظام آموزش و پرورش در پرورش مهارت‌ها و کارآفرینی، چندنرخی بودن ارز، عدم انعطاف و ثبات بخشنامه‌های بانک مرکزی درباره ارز و تسهیلات و فقدان برنامه‌های مشخص برای صیانت از بازار داخلی از مهمترین مشکلات کلان شرکت‌های دانش بنیان است.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: در بخش زیست بوم هم در زمینه‌های بیمه تامین اجتماعی و اجرانشدن برخی از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های آن مالیات و اصلاح قانون مالیاتی، نظام تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و ثبت شرکت و خلاء قانونی برای توسعه سرمایه گذاری و ناکارآمدی صندوق‌های سرمایه گذاری مشکلاتی برای شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که امروز در صحن علنی مجلس درباره آن‌ها بحث شد.
آقای عباسی تاکید کرد: تنها راه نجات کشور از وابستگی به نفت، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و نوآور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات مجلس درباره ۸ منطقه آزاد تجاری، صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ابرازامیدواری کرد که با رفع ایراد‌های آن این مصوبات در شورای نگهبان به تصویب برسد.