فرماندار رشت از اختصاص ۵۱ میلیارد تومان اعتبار جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی در جلسه کارگروه پیگیری تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی تحت عنوان تبصره ۱۶، با بیان اینکه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار از جمله ابعادی است که در راستای توسعه گرایی باید به آن پرداخته شود، اظهار داشت: اشتغال در تمام کشورهای دنیا از نمادهای توسعه‌یافتگی، محسوب شده و در کشور عزیز ما نیز با توجه به شرایط اقلیمی و تحریم های ناجوانمردانه اعمال شده از سوی استکبار جهانی، ایجاد اشتغال، حفظ و پایداری آن، بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه افزود: در شرایط کنونی، ما در حال جنگ اقتصادی با ابرقدرتهای دنیا هستیم و می توان اذعان داشت که در حال حاضر، وظیفه ما از دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز سنگین تر است.
مقام عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر وظیفه خطیر مدیران و مسئولین در خصوص این مبحث، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای اشتغال پایدار، شناسایی سرمایه گذاران و همچنین، شناسایی و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری از مهم ترین وظایف مدیران به عنوان متولیان امر و خدمتگزاران مردم جهت کسب رضایتمندی آنان است.
وی ادامه داد: شهرستان رشت، حدود ۲۵ درصد جمعیت ثابت و نصف جمعیت شناور استان را به خود اختصاص داده و با وجود بزرگترین شهرک صنعتی و شرکت های مترقی و فعال و همچنین افراد صاحب نام در حوزه اقتصادی در گیلان و سطح ملی در این شهرستان، باید با مدیریت شایسته و برنامه ریزی مدون، دغدغه های شغلی در این شهرستان کاهش یابد.
مهندس فتح اللهی با اشاره به بازدیدهای مستمری که از واحدهای تولیدی و کارخانجات که از سوی فرمانداری انجام می شود، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات را می توان در سایه تلاش، همدلی و اندکی ریسک پذیری مدیران پیگیری کرد.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تبصره ۱۶ در راستای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذار، فرصت طلایی مناسبی است که ازسوی دولت فراهم شده است، خاطرنشان کرد: هیچ گونه کم کاری از سوی بانک ها و مبادی ذیربط قابل توجیه نیست و همگان باید در این رابطه اهتمام ویژه ای را داشته باشند.
مهندس فتح اللهی ادامه داد: در همین راستا در مجموع ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات از سوی نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به بنگاه های اقتصادی اختصاص پیدا کرده است.