مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد شدید طی امروز و فردا در گیلان گفت: بیشینه سرعت باد در بعضی از مناطق گیلان بین 35 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،بهمن کمانگر با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار الگوی جریانات جنوبی و شرایط وزش باد گرم طی امروز و فردا در منطقه است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در مناطق جلگه‌ای 5 تا 10 درجه سلسیوس و در ارتفاعات و دامنه‌ها 10 تا 15 درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد شدید طی امروز و فردا در گیلان گفت: بیشینه سرعت باد در بعضی از مناطق گیلان بین 35 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر بابیان اینکه به وزش باد شدید، ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند گفت: احتمال ذوب سریع برف‌ها در مناطق کوهستانی و افزایش سطح آب رودخانه‌ها هم وجود دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به شمالی شدن جریانات از غروب و اواخر وقت جمعه در گیلان تصریح کرد: از روز شنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به‌تدریج شرایط برای بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.